Użytkownicy App Store uwielbiają Tap Tap – i są wymarzoną grupą docelową

Opublikowano: 9 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Tap Tap Revenge firmy Tapulous jest zainstalowana w największej ilości iPhone’ów. 34 proc. użytkowników telefonów z nadgryzionym jabłkiem ma tą grę na swoich urządzeniach – wynika z „Apple App Store Report” przygotowanego przez comScore, jedną z największych na świecie firm badawczych. To pierwsze w historii narzędzie pozwalające marketerom rozumieć to, kim są konsumenci korzystający z platformy z programami przeznaczonymi na iPhone i iPody Touch.

To imponujące, że gra taka jak Tap Tap Revenge może osiągnąć większy poziom penetracji wśród użytkowników Apple App Store niż aplikacje o wiele większych i uznanych marek. Sukces gry pokazuje, że wciąż w tej przestrzeni istnieją ogromne możliwości dla deweloperów, którzy zaoferują produkt, który zaangażuje użytkowników. Będą one wciąż rosły – i to zarówno dla nowych i już doświadczonych twórców – bowiem miesięcznie liczba konsumentów App Store zwiększa się niemal o 10 procent – powiedział Brian Jurutka, wiceprezydent comScore.

Słowa Jurutka zdaje się potwierdzać przypadek Ethana Nicholasa, twórcy gry iShoot, która nie jest co prawda wymieniona na liście, ale pozwoliła autorowi w ciągu pięciu miesięcy na zarobienie 800 tys. dolarów.

comscore-app-store

Bliższe spojrzenie na top 25 najczęściej instalowanych programów pokazuje wyraźnie istotność iPhone, czy iPoda Touch, jako przenośnych konsol do gier. Dwanaście z najpopularniejszych programów to właśnie gry. Wśród nich są takie klasyki jak Hangman, czy Pac-Man, ale także nieco bardziej innowacyjne, wykorzystujące możliwości technologiczne urządzeń; są to na przykład Cube Runner, czy Crazy Penguin Catapult.

Wśród nie-gier prym wiedzie Backgrounds od Stylem Media. Tuż za nimi plasują się aplikacje powiązane z popularnymi serwisami społecznościowymi (Facebook, MySpace). To dowód na to, że urządzenia Apple pozwalają także ich użytkownikom na ciągłe bycie online, kontaktowanie się z przyjaciółmi, dyskusje i wymianę informacji – i do tego są wykorzystywane.

Firma comScore badała również dane demograficzne oraz zachowania online użytkowników App Store. Miało to odpowiedzieć na pytanie o ich atrakcyjność dla reklamodawców.

Okazało się, że tego typu konsumenci są prawie idealną grupą dla reklamodawców. Mają zwykle wyższe niż przeciętne dochody i są silnie zaangażowani w treści dostępne online. Chcą poznawać nowe aplikacje i są gotowi za nie zapłacić.

Dawid ZarazińskiUżytkownicy App Store uwielbiają Tap Tap – i są wymarzoną grupą docelową

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.