V edycja Piłkarzyków

Opublikowano: 8 marca 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

W portalu Gazeta.pl rozpoczęła się V edycja gry Piłkarzyki – największego w polskim internecie menedżera piłkarskiego. W ciągu pierwszych 5 dni działania drużyny założyło ponad 17 tys. internautów. Najlepszy gracz odjedzie skuterem Piaggio Zip50.

Piłkarzyki to menedżer piłkarski online oparty o rzeczywiste statystyki piłkarzyki polskiej ekstraklasy. Gra polega na stworzeniu i prowadzeniu wirtualnej drużyny piłkarskiej złożonej z piłkarzy I ligi polskiej. Za 28 wirtualnych mln złotych można zbudować zespół marzeń (z uwzględnieniem limitów finansowych). Zadaniem gracza jest założenie drużyny, kupienie 18 piłkarzy i wystawianie do każdej kolejki optymalnego składu. Właśnie ten skład zdobywa punkty dla drużyny w Piłkarzykach. Pozycja gracza zależy od wyników, jakie osiągną wybrani przez niego piłkarze w prawdziwych meczach ligowych. Piłkarzyki stwarzają więc niepowtarzalną okazję sprawdzenia się w roli prezesa i menedżera klubu piłkarskiego. Wygrywa gracz, którego drużyna zdobędzie najwięcej punktów przez całą rundę wiosenną. By zagrać w Piłkarzyki, wystarczy mieć założone konto pocztowe w portalu Gazeta.pl.

– Menedżer Piłkarski daje użytkownikom nieporównanie większe emocje od gier prowadzonych w wirtualnych światach. W Piłkarzykach sukces uzależniony jest od wiedzy, intuicji i szczęścia w przewidywaniu tego, co naprawdę zdarzy się na boiskach. Kibice próbują własnych sił w prowadzeniu drużyny. Gracze do tej pory średnio pasjonujący się piłką nożną mogą sprawdzić swoje zdolności taktyczne – mówi Jarosław Śliżewski, szef Gazety Wyborczej on-line.

Nowości V edycji Piłkarzyków to: kompleksowy system pomocy dla nowych i średniozaawansowanych graczy oraz dział Wiadomości, w którym pojawiają się komentarze, zapowiedzi, analizy, typy znanych osób.

W Piłkarzyki może grać każdy, kto posiada bezpłatne konto w portalu Gazeta.pl. Dla zaawansowanych użytkowników przewidziano Piłkarzyki Plus płatną wersję umożliwiającą dostęp do unikalnego w polskim internecie systemu statystyk ligowych z czterech ostatnich lat oraz zawierającą opcje, dzięki którym można zindywidualizować wygląd drużyny gracza. Pakiet zawiera także dostęp do poszerzonej bazy wiedzy na temat piłkarzy ligowych.

W zakończonej w listopadzie 2003 roku IV edycji gry uczestniczyło ponad 76 tys. użytkowników. Powstało 6489 lig prywatnych (5187 w III edycji). Prawie 38 tys. graczy zgłosiło swoje drużyny do lig klubowych (ich klasyfikacje wygrali kibice Wisły Kraków, wyprzedzając Legię Warszawa i Lecha Poznań). Blisko 43 tys. graczy uczestniczyło w ligach regionalnych (zwyciężyło Mazowsze przed Górnym Śląskiem i Małopolską). Gracze Piłkarzyków przeprowadzili około 2 mln transakcji sprzedaży i kupna wirtualnych piłkarzy. 48 tys. razy gracze wzbogacali budżet swoich drużyn o pieniądze od sponsorów.

Obecna edycja Piłkarzyków jest promowana kampanią bannerową w portalu Gazeta.pl, reklamami w komunikatorze Gadu-Gadu, ogłoszeniami prasowymi w Gazecie Wyborczej oraz jej dodatkach, Auto+, Wiedza i Życie, Świat Motocykli oraz na ekranach bankomatów sieci Euronet.

Partnerem V edycji gry jest Euronet oraz PC World Komputer. Sponsorem nagrody głównej skutera Piaggio Zip50 jest Euro Moto Trade.

http://www.gazeta.pl/pilkarzyki.

Sylwester KozakV edycja Piłkarzyków

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.