Vivid Games: roczne wyniki lepsze od oczekiwań

Opublikowano: 3 czerwca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Ponad 100–proc. wzrostem przychodów i 92–proc. wzrostem zysku netto zakończył 2012 rok Vivid Games, notowany na NewConnect bydgoski producent gier na smartfony i konsole przenośne. Wyniki roczne są wyższe od publikowanych po czterech kwartałach ubiegłego roku. 

Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,08 mln zł (wzrost o ponad 100 proc.), Vivid Games wypracował prawie 0,44 mln zł zysku netto (wzrost o 92 proc.). Zysk operacyjny wyniósł 0,65 mln zł (wzrost o 76 proc.).

Oznacza to, że przekroczyliśmy prognozowaną sprzedaż i zbliżyliśmy się do prognozowanego zysku netto. Jest on niższy o 0,26 mln zł niż pierwotnie zakładany, co wynika z różnic kursowych i wyższych niż planowaliśmy kosztów operacyjnych związanych z upublicznieniem spółki. Doświadczenia zdobyte przy produkcji Real Boxing pozwolą zmaksymalizować zyski w przyszłości. Rozwiązania i wiedza którą już posiadamy, przełoży się na niższe koszty produkcji i wyższe marże przy okazji kolejnych premier. To z kolei znajdzie odzwierciedlenie w naszych wynikach w przyszłości – zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Real Boxing

Wyniki roczne różnią się in plus od wyników publikowanych narastająco po czterech kwartałach 2012 r.

W terminie publikacji raportu za czwarty kwartał nie byliśmy pewni czy będziemy mogli na 100 proc. zaksięgować część należności. Drugą przyczyną były korekty audytora dotyczące niektórych pozycji w księgach – dodaje prezes.

W kolejnych kwartałach Vivid Games skupić ma się na dalszej eksploatacji marki Real Boxing oraz produkcji nowego, dużego tytułu. W trzecim kwartale do sprzedaży trafi Real Boxing na Sony PlayStation Vita, w czwartym wersja na PC/Mac. Spółka pracuje również nad kilkoma mniejszymi tytułami. Pierwsze szczegóły dotyczące nowych projektów będą znane w najbliższych tygodniach.

Dawid ZarazińskiVivid Games: roczne wyniki lepsze od oczekiwań

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.