Niecałe 5 miesięcy po starcie Walutomatu użytkownicy tego serwisu wymieniają codziennie pomiędzy sobą waluty o wartości przekraczającej 1 mln złotych. Systematycznie rośnie też liczba wymieniających oraz spada długość oczekiwania na wymianę.
Walutomat.pl to społecznościowy system wymiany walut pomiędzy użytkownikami internetu, który pozwala na eliminację pośrednictwa banków i kantorów. Waluty wymieniane są po kursie średnim, bez tzw. spreadu, co oznacza oszczędności rzędu 2-3 proc. wartości transakcji. Te cechy Walutomatu spowodowały, że 5000 użytkowników serwisu wymieniło za jego pośrednictwem waluty warte ok. 30 mln zł. Do niedawna wartość codziennych obrotów wynosiła ok. 500 – 600 tys. zł. Obecnie znacznie wzrosła i przekroczyła milion.
– Nie spodziewaliśmy się że Walutomat tak szybko przyjmie się w naszym kraju – mówi Adrian Łaźniewski, rzecznik prasowy Walutomatu. – Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania internatów, którzy decydują się na wymianę coraz większych sum pieniędzy. Udało nam się również poprawić płynność w serwisie, dzięki czemu na wymianę czeka się teraz maksymalnie kilka godzin – dodaje.
Walutomat to pierwszy tego typu serwis w Polsce i jeden z nielicznych na świecie. Ok. 66 proc. jego użytkowników wymienia waluty o wartości do 5 000 zł miesięcznie. Co czwarty mieści się w przedziale 5 001 – 25 000 zł. Zdarzają się też internauci wymieniający co miesiąc więcej niż 0,5 mln zł. Średnia wartość pojedynczej wymiany wynosi ok. 2000 zł.
W Walutomacie najczęściej wymieniane są euro, potem dolary amerykańskie, funty brytyjskie i franki szwajcarskie. Większość użytkowników wymienia waluty raz w miesiącu. Co dziesiąty co najmniej raz w tygodniu.W grupie użytkowników najwięcej jest mieszkańców dużych miast. Trzy czwarte pochodzi z miejscowości mających powyżej 100 tys. mieszkańców. Tylko 6 proc. mieszka na wsi. Klienci Walutomatu to najczęściej osoby zatrudnione (60 proc.) lub posiadające własne firmy (25 proc.).
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.