Niecałe 5 miesięcy po starcie Walutomatu użytkownicy tego serwisu wymieniają codziennie pomiędzy sobą waluty o wartości przekraczającej 1 mln złotych. Systematycznie rośnie też liczba wymieniających oraz spada długość oczekiwania na wymianę.
Walutomat.pl to społecznościowy system wymiany walut pomiędzy użytkownikami internetu, który pozwala na eliminację pośrednictwa banków i kantorów. Waluty wymieniane są po kursie średnim, bez tzw. spreadu, co oznacza oszczędności rzędu 2-3 proc. wartości transakcji. Te cechy Walutomatu spowodowały, że 5000 użytkowników serwisu wymieniło za jego pośrednictwem waluty warte ok. 30 mln zł. Do niedawna wartość codziennych obrotów wynosiła ok. 500 – 600 tys. zł. Obecnie znacznie wzrosła i przekroczyła milion.
– Nie spodziewaliśmy się że Walutomat tak szybko przyjmie się w naszym kraju – mówi Adrian Łaźniewski, rzecznik prasowy Walutomatu. – Największym wyzwaniem było zdobycie zaufania internatów, którzy decydują się na wymianę coraz większych sum pieniędzy. Udało nam się również poprawić płynność w serwisie, dzięki czemu na wymianę czeka się teraz maksymalnie kilka godzin – dodaje.
Walutomat to pierwszy tego typu serwis w Polsce i jeden z nielicznych na świecie. Ok. 66 proc. jego użytkowników wymienia waluty o wartości do 5 000 zł miesięcznie. Co czwarty mieści się w przedziale 5 001 – 25 000 zł. Zdarzają się też internauci wymieniający co miesiąc więcej niż 0,5 mln zł. Średnia wartość pojedynczej wymiany wynosi ok. 2000 zł.
W Walutomacie najczęściej wymieniane są euro, potem dolary amerykańskie, funty brytyjskie i franki szwajcarskie. Większość użytkowników wymienia waluty raz w miesiącu. Co dziesiąty co najmniej raz w tygodniu.W grupie użytkowników najwięcej jest mieszkańców dużych miast. Trzy czwarte pochodzi z miejscowości mających powyżej 100 tys. mieszkańców. Tylko 6 proc. mieszka na wsi. Klienci Walutomatu to najczęściej osoby zatrudnione (60 proc.) lub posiadające własne firmy (25 proc.).
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.