Web 2.0 dla biznesu rośnie jak na drożdżach

Firma badawcza Forrester Research przewiduje, że wydatki na korporacyjne usługi Web 2.0 zwiększą się w ciągu następnych 5 lat dramatycznie i osiągną 4,6 mld USD w 2013 – podał serwis ReadWriteWeb.
Większość znanych obecnie witryn przeznaczona jest dla indywidualnych użytkowników (można wymienić tu Facebooka czy Twittera). Strony te są darmowe, utrzymują się z reklam. Biznes podchodzi do tego typu usług z dystansem. Zamiast korzystać z aplikacji online woli zaopatrywać się w rozbudowane – i zwykle bardzo drogie – programy desktopowe.

Forrester przewiduje jednak zwrot w tej branży. Zdaniem firmy badawczej w ciągu następnych lat pojawi się zjawisko Enterprise 2.0. Popularność zyska grupa płatnych, przeznaczonych wyłącznie dla korporacji serwisów. Wśród najważniejszych dostawców znajdą się dotychczasowi pionierzy – BEA Systems, IBM, Microsoft, Awareness, NewsGator Technologies czy Six Apart.

Najważniejszym ograniczeniem dla rozwoju Enterprise 2.0 jest opór ze strony pracowników. Forrester ustalił, że paradoksalnie największy jest tam, gdzie otwartość na nowe technologie powinna być największa – w departamentach IT korporacji. Działy marketingu czy badań i rozwoju są znacznie bardziej otwarte na nową generację usług online.

Problem polega na tym, że właściciele i zarządzający dużymi firmami nie mają wiedzy pozwalającej na podjęcie nowych decyzji zakupowych. Zdają się na speców od IT. Dlatego zdaniem ekspertów Forrestera najwięcej na Enterprise 2.0 zyskają te spółki, w których budżet informatyków jest ograniczony, a plany inwestycyjne są tworzone przez mieszane zespoły.

Źródło: ReadWriteWeb

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top