Sklepy internetowe, które stosują wideo prezentacje produktów, umożliwiają swoim klientom ocenianie produktów i ich komentowanie, budują społeczności lub też stosują inne elementy charakterystyczne dla Web 2.0, zarabiają zdecydowanie więcej – nawet o 50%.
Wyniki najnowszego badania firmy Vovici, przeprowadzony w sierpniu 2008 roku na próbie ponad 4 tys. właścicieli i kierownictwa sklepów internetowych działających na terenie Unii Europejskiej i USA, są jednoznaczne. Ponad połowa respondentów (57%) przyznaje, że ich sklepy online dzięki wykorzystaniu nowinek technicznych oraz najpopularniejszych elementów Web 2.0 zarabiają więcej. Wśród najczęściej stosowanych wymieniono: komentowanie i ocenianie produktów, wideo prezentacje, a także możliwość porównania produktów różnych producentów.
Według eksperta e-commerce Macieja Wyszyńskiego z polskiego oddziału zanox, wyniki badania nie pozostawiają złudzeń: Web 2.0 to nie tylko teoria. Jak się okazuje ta idea ma i to całkiem sporo komercyjnych zastosowań. Tylko wykorzystanie wideo do prezentacji produktów przekłada się na wzrost sprzedaży nawet o 50%, w porównaniu do tradycyjnej formy – obrazka i tekstu. Nie ma zatem co się oszukiwać – jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, bądź otwarty na nowości i nie żałuj grosza na implementację technologii. Wydatki zwrócą się szybciej niż myślisz.
Z przeprowadzonych badań wynika także, że sprzedaż w sklepach online wzrasta także, gdy wokół sklepu powstaje społeczność lub gdy potencjalni klienci mogą korzystać z kanału RSS czy też newslettera.
Za pośrednictwem sieci zanox – liczącej już kilka tysięcy serwisów i portali w Polsce, wśród których znajdują się m.in. Onet.pl, Gazeta.pl, o2.pl, Gadu Gadu, Grono.net czy Fotka.pl – swoje produkty lub usługi promuje i sprzedaje w modelu „płać tylko za sukces” wiele e-sklepów, m.in.: Quelle.pl, Swiatksiazki.pl czy Tchibo.pl.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.