Web 2.0 zwiększa sprzedaż w sklepach online

Sklepy internetowe, które stosują wideo prezentacje produktów, umożliwiają swoim klientom ocenianie produktów i ich komentowanie, budują społeczności lub też stosują inne elementy charakterystyczne dla Web 2.0, zarabiają zdecydowanie więcej – nawet o 50%.
Wyniki najnowszego badania firmy Vovici, przeprowadzony w sierpniu 2008 roku na próbie ponad 4 tys. właścicieli i kierownictwa sklepów internetowych działających na terenie Unii Europejskiej i USA, są jednoznaczne. Ponad połowa respondentów (57%) przyznaje, że ich sklepy online dzięki wykorzystaniu nowinek technicznych oraz najpopularniejszych elementów Web 2.0 zarabiają więcej. Wśród najczęściej stosowanych wymieniono: komentowanie i ocenianie produktów, wideo prezentacje, a także możliwość porównania produktów różnych producentów. 

Według eksperta e-commerce Macieja Wyszyńskiego z polskiego oddziału zanox, wyniki badania nie pozostawiają złudzeń: Web 2.0 to nie tylko teoria. Jak się okazuje ta idea ma i to całkiem sporo komercyjnych zastosowań. Tylko wykorzystanie wideo do prezentacji produktów przekłada się na wzrost sprzedaży nawet o 50%, w porównaniu do tradycyjnej formy – obrazka i tekstu. Nie ma zatem co się oszukiwać – jeżeli chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim e-sklepie, bądź otwarty na nowości i nie żałuj grosza na implementację technologii. Wydatki zwrócą się szybciej niż myślisz.

Z przeprowadzonych badań wynika także, że sprzedaż w sklepach online wzrasta także, gdy wokół sklepu powstaje społeczność lub gdy potencjalni klienci mogą korzystać z kanału RSS czy też newslettera.

Web 2.0 zwiększa sprzedaż w sklepach online 1

Za pośrednictwem sieci zanox – liczącej już kilka tysięcy serwisów i portali w Polsce, wśród których znajdują się m.in. Onet.pl, Gazeta.pl, o2.pl, Gadu Gadu, Grono.net czy Fotka.pl – swoje produkty lub usługi promuje i sprzedaje w modelu „płać tylko za sukces” wiele e-sklepów, m.in.: Quelle.pl, Swiatksiazki.pl czy Tchibo.pl. 

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top