Motorola i Onet.pl chcą przełamać społeczny stereotyp, zgodnie z którym programista jest mężczyzną, zapraszając koedukacyjne zespoły młodzieży do tworzenia stron www. Akcja prowadzona jest w portalu Onet.pl na stronach diversity.onet.pl.
W tym roku po raz trzeci Krakowskie Centrum Oprogramowania Motoroli organizuje konkurs skierowany do uczniów szkół średnich, polegający na stworzeniu strony WWW. Do tej pory skierowany był tylko do krakowskich liceów ogólnokształcących. Obecnie, po raz pierwszy po opublikowaniu w Onet.pl zasad uczestnictwa (http://www.diversity.onet.pl), konkurs ma charakter ogólnopolski.
Celem projektu jest przede wszystkim przełamanie stereotypu inżyniera oprogramowania oraz zainteresowanie młodych ludzi szeroko pojętą informatyką, a także współdziałaniem zespołów mieszanych żeńsko-męskich. Na stronach diversity.onet.pl można znaleźć wszystkie informacje o konkursie, jego zasady i regulamin. W serwisie prezentowane są także nagrodzone projekty laureatów poprzednich edycji. Istnieje możliwość zadawania pytań dyżurującemu ekspertowi i zapoznania się z zapisem czatów prowadzonych w Onet.pl z informatykami z Motoroli.
Od 5 stycznia 2003 roku dostępne będą dla internautów specjalne warsztaty na których krok po kroku specjaliści będą wyjaśniać zasady tworzenia stron WWW.
„Diversity ma na celu zachęcić młodzież, w szczególności dziewczęta, do wyboru zawodu informatyka i przekonać je, że praca inżyniera oprogramowania jest atrakcyjna nie tylko dla chłopców. Badania wykazały, że proporcje zatrudnienia kobiet i mężczyzn mają wpływ na podniesienie jakości tworzonych produktów. Różnorodnie wewnętrznie zespoły, grupy kobiet i mężczyzn, pozwalają zwiększyć kreatywność, elastyczność i efektywność pracy. W Polsce kobiety w zawodzie informatyka stanowią bardzo nieliczną grupę, co wynika między innymi z faktu, że zawód ten jest tradycyjnie postrzegany jako męski. Projekt ma pomóc w przełamywaniu takiego stereotypu.” – powiedziała Katarzyna Reinfuss, Menedżer d.s Personalnych z Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AITylko 32,6% polskich małych i średnich firm korzysta z narzędzi generatywnej AI, podczas gdy 46,2% nie wykorzystuje żadnych narzędzi sztucznej ...
- Brand24: Prowly zaprasza do sprzedaży akcji po 50,10 PLNProwly.com sp. z o.o. (“Prowly”), podmiot z Grupy Semrush Holdings, Inc. (“Semrush”), który posiada 76,99% akcji w kapitale zakładowym notowanej ...
- Cashback – 70% Polaków zna tę usługę zakupowąCashback staje się coraz bardziej pożądanym benefitem zakupowym wśród polskich konsumentów. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Klarny, niemal 70 proc. ...
- PARP: 600 tys. zł wsparcia dla startupów z Polski WschodniejJuż 1 kwietnia Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) uruchomi kolejny nabór wniosków w działaniu FEPW 01.01 Platformy startowe dla nowych ...