Weselista.pl chce być kopią zapasową wesela

Opublikowano: 15 lutego 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Pojawił się kolejny gracz na rynku serwisów ślubnych. Weselista.pl ma umożliwiać sprawne organizowanie całej ceremonii już z rocznym wyprzedzeniem. Czym ma się wyróżniać nowa platforma? Jakie oferuje funkcjonalności? I jak chce na siebie zarobić?

Przygotowania do uruchomienia serwisu trwały od października 2008 roku, a prace techniczne rozpoczęły się w kwietniu ubiegłego roku. Podstawowa wersja Weselista.pl pojawiła się pod koniec roku. Czym twórcy serwisu chcą się wyróżniać na tle konkurencji? Odpowiadają nam Krzysztof Wojtas i Piotr Wyczesany, twórcy serwisu:

Jakością wykonania graficznego, dostępnymi funkcjami oraz łatwą i intuicyjną obsługą. Pragniemy zbudować aktywną społeczność weselną, w której pary młode komunikują się ze swoimi gośćmi. Udostępniliśmy dla użytkowników przyjaznego opiekuna – Miłosza, który służy pomocą w każdej kwestii – mówi Krzysztof Wojtas.

Serwis Weselista.pl jest zintegrowany z najpopularniejszymi narzędziami internetowymi jak Facebook, Gmail, Skype. Chcemy być otwarci na użytkowników oraz ich przyzwyczajenia internetowe – dodaje Piotr Wyczesany.

Jakie więc możliwości daje obecnie serwis?

Jedną z funkcjonalności Weselista.pl jest Niezbędnik ślubny, w którym znajduje się klikalna lista rzeczy koniecznych do zrobienia przez państwa młodych – począwszy od kupna podwiązki po wybór koloru baloników na sali. Do standardowych elementów można również dodawać swoje pomysły.

Interaktywny Terminarz ma natomiast pozwalać na optymalne ułożenie zadań, z wyznaczonymi terminami ich realizacji nawet na rok wcześniej od wskazanej daty ślubu. Wkrótce pojawić się mają również podpowiedzi w postaci adresów firm w pobliżu miejsca organizowania wesela.

Kolejną funkcjonalnością jest Profil wesela, w którym mamy dostęp do niezbędnych organizacyjnie informacji jak czas i miejsce wesela. Przesyłanie zaproszeń do gości zostało zintegrowane z kontami pocztowymi, kontaktami telefonicznymi oraz serwisem Facebook. Goście skupieni wokół profilu wesela posiadają możliwość oceny poszczególnych elementów całej imprezy, takich jak jedzenie, sala, czy muzyka. Mogą również wpisać się do Księgi pamiątkowej.

Weselista.pl umożliwia również tworzenie list prezentów. Każdy z nich może zostać „podpięty” do konkretnego sklepu internetowego, a zaproszeni goście mogą rezerwować anonimowo prezenty.

Jak przekonują twórcy serwisu, szczególną uwagę poświęcono przygotowaniu funkcji albumu ślubnego. Do albumu pary młodej zdjęcia mogą dodawać również goście. Aby nie czekać na płytę od pary młodej, całe albumy można pobrać w formie jednego spakowanego pliku w formacie zip. Możliwe jest również załączanie plików wideo.

A co w przyszłości?

Umożliwienie łatwej obsługi serwisu dostarczając tego wszystkiego, co potrzebują pary młode w zorganizowaniu wesela wraz z komunikacją z gośćmi. Blog serwisu weselista.pl rusza z działem „Z perspektywy eksperta”, w którym publikowane są artykuły powstałe we współpracy z fotografami ślubnymi czy wedding plannnerami. Celem tych działań jest dostarczanie kompleksowej pomocy w organizacji wesela, na przykład pomysłu na ślubną sesję plenerową. Najnowszą opcją jest zamieszczanie filmów jak na YouTube, jednak także tylko wybrani mogą go oglądać – mówi Wojtas. Poprawić się ma również wyszukiwarka firm zajmujących się obsługą wesel.

A jak serwis ma na siebie zarobić?

Tworzymy nowoczesny katalog dla firm z branży ślubnej, który w formie podpowiedzi dla użytkowników będzie odpowiadał na ich potrzeby w trakcie przygotowań. Mamy nadzieję, że spotka się to z dużym zainteresowaniem firm, a co za tym idzie również z ich promocją w formie wypozycjonowania – mówi nam Wojtas.

Serwis Weselista.pl obecny jest na Facebooku oraz prowadzi swojego maxi i mini bloga.

Link: Weselista.pl

Dawid ZarazińskiWeselista.pl chce być kopią zapasową wesela

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.