Od września do listopada 2015 roku platforma WhitePress prowadziła badania efektywności content marketingu w polskich firmach. Platforma zwróciła się z pytaniami zarówno do agencji, jak i do firm, które samodzielnie realizują działania CM. W ankiecie udział wzięło ponad 260 podmiotów.
Jakie są najważniejsze wnioski z badań? Ponad 50% badanych uważa, że mierzenie skuteczności content marketingu jest trudne. 20% w ogóle takich pomiarów nie prowadzi. Wśród celów, jakie marketerzy chcą realizować z pomocą content marketingu, najważniejsze okazało się budowanie świadomości marki (tak odpowiedziało 75% badanych) oraz pozyskiwanie leadów, klientów i sprzedaż (69%). Wydaje się też, że czas dużych budżetów kierowanych na działania CM jeszcze nie nastał – 46% przebadanych firm wydaje na content marketing mniej niż 1000 złotych miesięcznie. Jednocześnie podobny procent firm planuje zwiększyć budżet na działania CM w kolejnych latach.
W sumie w raporcie omówiono siedem obszarów związanych z content marketingiem – ocenę CM, efektywność i pomiar działań, strategię, realizację strategii, cele, budżet i prognozy. W raporcie są uwzględnione także wypowiedzi ekspertów firm i mediów, które współpracowały przy tworzeniu i promocji raportu. Wypowiadają się: Marcin Małecki z portalu NowyMarketing.pl, Jarosław Pająk z Plisty, Jagoda Prętnicka-Markiewicz z SentiOne, Wiktor Orzeł z ContentHouse i Natalia Chrzanowska z Brand24.
Wymagania internautów będą rosły. Już niedługo nie tak łatwo będzie ich zachęcić do interakcji jednie po przeczytaniu kolejnego artykułu czy porady. Formy contentu staną się coraz bardziej dopracowane, unikalne i interaktywne. Powstaną dedykowane rozwiązania służące do publikacji, promocji i dzielenia się wysokiej jakości treściami. Ze strony firm nacisk zostanie położony na mierzenie efektów oraz łączenie działań CM z marketing automation i lead nurturing – tak wyniki raportu podsumowuje dr Paweł Strykowski, CEO WhitePress.
Raport jest bezpłatny, można go pobrać pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.