Wielka ofensywa reklamowa Microsoftu

Opublikowano: 5 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Microsoft rozpoczął w czwartek wielką kampanię reklamową. Ma ona kosztować 300 milionów dolarów. Jej główną postacią został znany komik Jerry Seinfeld. Nie zabrakło także emeryta Billa Gatesa.

Seinfeld otrzyma za udział w akcji 10 milionów USD. Nieznane są wynagrodzenia pozostałych postaci – komików Willa Ferrella i Chrisa Rocka. Kreację przygotowała agencja Crispin, Porter and Bogusky. Główne hasło to „Windows, Not Walls” („Okna, nie ściany”). Cel kampanii to przede wszystkim poprawienie rynkowego wizerunku Windowsa Visty. Microsoft nie chce, aby – jak dotąd – „konkurencja pozycjonowała jego produkty” – napisał CNET.

MS jest nadal przekonany, że negatywne emocje związane z Vistą są nieuzasadnione. Rzekomo udowodnił to tak zwany „eksperyment Mojave”. Specjaliści z Redmond posadzili użytkowników XP, którzy odrzucili Vistę przed „nowym systemem operacyjnym o nazwie Mojave”. Reakcje były pozytywne. Później okazało się, że testowano tak naprawdę wyposażoną w inny styl wizualny Vistę.

Pierwszy spot z Jerrym Seinfeldem można obejrzeć tutaj. Występuje w nim także Bill Gates. Reklama jest dość długa, trudna w odbiorze i raczej słabo przemyślana. Pojawiła się w serwisie Windows.com, a także w telewizji – w sieci NBC podczas ważnego meczu NFL (ligi futbolu amerykańskiego).

Źródło: CNET/YouTube

Wojtek WowraWielka ofensywa reklamowa Microsoftu

Podziel się!

O autorze

wojtek