Jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede wszystkim ludzie młodzi, z wyższym i średnim wykształceniem, mieszkańcy dużych miast. Niemal wszyscy internauci przeglądają strony internetowe, większość korzysta z poczty elektronicznej. Najbardziej znane portale to Onet, Wirtualna Polska i Interia. Takie są wyniki badania przeprowadzonego przez Ipsos-Demoskop.
Internauci najczęściej łączą się z siecią w domu (42 procent). Jedna trzecia internautów korzysta z internetu w szkole lub na uczelni. W pracy łączy się z siecią 28 procent osób. Niemal taki sam odsetek respondentów korzysta z kafejek internetowych.
Internauci najczęściej korzystają z internetu przeglądając strony internetowe. Dwie trzecie internautów wysyła i odbiera pocztę elektroniczną. Prawie połowa prowadzi rozmowy „na żywo”. Zakupów przez internet dokonuje co dziesiąty internauta. Internautów pytano, jakie portale internetowe znają. Okazało się, że najwięcej osób spontanicznie wymienia Onet.pl (71 procent). Blisko połowa internautów zna Wirtualną Polskę chociażby ze słyszenia, jedna czwarta – Interię.
Internatom przedstawiono też listę z nazwami portali. Okazało się, że również i tym razem najczęściej rozpoznają Onet.pl. Wspomagana znajomość tego portalu jest znacznie wyższa od spontanicznej. Portal Onet.pl rozpoznaje bowiem aż 92 procent internautów. Dużą znajomością mogą się również pochwalić portale Wirtualna Polska i Interia, które rozpoznaje odpowiednio 84 procent i 83 procent internautów.
Internautów, którzy znają poszczególne portale zapytano, jak często z nich korzystają. Okazuje się, że najwięcej wiernych użytkowników ma Wirtualna Polska, z której codziennie korzysta jedna piąta internautów, którzy znają ten portal, zaś co najmniej raz w tygodniu – 68 procent. Drugie miejsce pod tym względem zajmuje Onet.pl, z którego codziennie korzysta 15 procent osób, zaś co najmniej raz w tygodniu – 66 procent. Trzeci z portali, które mogą pochwalić się największą znajomością wśród internautów – Interia – może liczyć na 11 procent stałych (codziennych) użytkowników oraz na 53 procent użytkowników, którzy korzystają z niego co najmniej raz w tygodniu.
Expander
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.