Wirtualny świat Zozoli

Opublikowano: 27 stycznia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Serwis popularnych słodyczy dla dzieci Zozole wystartował w nowej odsłonie. Pod adresem www.zozole.pl znalazła się witryna, która wykorzystuje świeże rozwiązania z zakresu marketingu dziecięcego w Internecie.  Za projekt i realizację odpowiedzialny  jest dział Interactive agencji NoLabel.

Nowa wersja witryny Zozole.pl skierowana jest do grupy docelowej dzieci w wieku 7-13 lat. Za jej pomocą młody konsument przenosi się w wirtualny świat Zozoli, gdzie może z bliska przyjrzeć się przygodom trójki bohaterów – Zozolki, Zozolka i Zozololka. Z widza szybko przemienia się on jednak w uczestnika perypetii zabawnych postaci, które zachowują się łudząco podobne do niego. Prowadzą blogi, grają na konsoli, ściągają mp3 i tapety na telefony komórkowe. Dzielą się nowinkami ze świata techniki, recenzjami najnowszych filmów i płyt oraz newsami na temat modnych gadżetów. Przy tym używają młodzieżowego języka, który dodaje ich przekazowi wiarygodności. Wszystko po to, aby nawiązać bliską więź z pokoleniem Internetu i wciągnąć jego reprezentantów do zabawy.

Strona Zozole.pl ma za zadanie przemawiać do młodego konsumenta za pomocą licznych atrakcji. Podczas odwiedzania wirtualnych pokoi bohaterów użytkownik może korzystać z bogactwa multimediów, ściągać muzykę i pliki graficzne na telefon komórkowy lub zagrać w jedną z gier zręcznościowych. Witryna ma jednak nie tylko bawić, ale także uczyć. W tym celu powstała Zozopedia, odpowiednik Wikipedii przeznaczonej dla młodych odbiorców oraz liczne komiksy, które w lekkiej formie przekazują wartościową wiedzę. Ponadto w najbliższym czasie zostanie uruchomiona część społecznościowa strony.  Uczestnicy Zozoklubu będą mogli zbierać punkty za określone aktywności i zdobywać nagrody. Serwis zachęca do odwiedzania również atrakcyjną szatą graficzną, która obfituje w elementy dynamiczne i animacje 3D.

„O sukcesie witryn  internetowych skierowanych do najmłodszych decyduje nie tylko ilość odsłon, lecz również długość czasu spędzanego przez użytkownika w serwisie.  Dziecko to szczególnie wymagający internauta, a jednocześnie wrażliwy odbiorca.  Staraliśmy się, aby serwis zapewniał  mu zabawę, ale nie był kolejną, pozbawioną wartości stroną o charakterze rozrywkowym. Wykreowaliśmy świat Zozoli w taki sposób, aby był on bliski codziennym doświadczeniom dzieciaków . W ten sposób chcemy osiągnąć efekt współuczestnictwa w losach trójki bohaterów i zaprzyjaźnienia się z nim na stałe. Z drugiej strony zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, jaka wiąże się z budowaniem przekazu adresowanego do dzieci. Stawiamy więc na komunikację z użytkownikami witryny i ich rodzicami oraz aktualizowanie treści strony zgodnie z ich opiniami. Będzie temu służył zaawansowany system ocen i sugestii. ” – mówi Wojciech Florczyk z agencji NoLabel.
Głównym celem relaunchu witryny Zozole.pl  jest wzmocnienie relacji z grupą docelową. „Internet jest obecnie najtrafniejszym kanałem dotarcia do młodych konsumentów. Jest to pokolenie, dla którego sieć jest naturalnym elementem środowiska społecznego. Aby spełnić jego oczekiwania, konieczne jest  stałe doskonalenie narzędzi komunikacji i rozwiązań funkcjonalnych dopasowanych do specyficznych potrzeb tego targetu.” – dodaje Wojciech Florczyk.

www.zozole.pl

Hanna LaskowskaWirtualny świat Zozoli

Podziel się!

O autorze

hania