Witacz – Ważny element w promocji miast

Instalacje reklamowe, których zadaniem jest przywitanie turystów w mieście lub gminie, stają się coraz bardziej popularne. Witacze są niewątpliwie elementem turystycznym – często nawiązują do historii miasta, do atrakcji turystycznych, przekazują najważniejsze informacje, które można z łatwością odczytać podczas jazdy samochodem. Pierwsze wrażenie pozostaje z nami na długo, więc ważne, aby było ono jak najlepsze!

Witacz – Ważny element w promocji miast 1

Witacz nie pełni już tylko roli powitania w mieście lub gminie. Te czasy odeszły już dawno temu i prawdopodobnie nie wrócą za szybko, ponieważ nowe sposoby są znacznie bardziej atrakcyjne, komunikatywne i przyciągające uwagę. Witacze mogą wyróżniać się kształtem, grafiką lub dodatkową informacją od miasta lub gminy. Absolutną nowością są witacze, informujące o stężeniu smogu w powietrzu. Jednak witaczy, które pełnią funkcję informacyjną, promocyjną i użytkową jest znacznie więcej. Jeśli nasze miasto lub gmina słynie z dobrych ścieżek rowerowych – można umieścić witacz, eksponujący informacje w czasie rzeczywistym o ilości rowerzystów na danej trasie, a nawet danego dnia.

Witacz – Ważny element w promocji miast 2

Witacz to wizytówka miasta

Dobry witacz to znaczy jaki?

Jeśli chcemy, aby witacz służył nam na wiele lat, to najważniejszą rzeczą jest zwrócenie uwagi, z czego jest on wykonany. Dobre jakościowo materiały służą dłużej, a witacz prezentuje się znacznie lepiej i ładniej.

Dobry witacz wyróżnia kilka absolutnie najważniejszych aspektów, o których należy pamiętać jeszcze przed rozpoczęciem realizacji. Najważniejsza rzecz to widoczność instalacji. Przed rozpoczęciem realizacji należy upewnić się jaka wysokość witacza będzie odpowiednia w miejscu, w którym ma on powstać. Najczęściej jest to wysokość 6 metrów, jednak może zdarzyć się, że Twoje miasto lub gmina będzie potrzebować większej lub mniejszej instalacji. Warto tę decyzję oprzeć na próbie balonowej i omówić z producentem, z który będzie wykonywał dla Twojego miasta witacz.

Po drugie – wcześniej wspomniana nietypowa forma witacza. Wyróżnij się i decyduj się na oryginalne rozwiązania. Poproś producentów o porady i o wizualizacje projektów. Pozwoli Ci to podjąć odpowiednią decyzję, a dzięki otrzymanej wizualizacji możesz z łatwością konsultować decyzję z innymi osobami.

Pamiętaj, że witacz jest wizytówką Twojego miasta lub gminy. To, co zostanie na nim umieszczone, nie pozostaje bez znaczenia. Wielu turystów naprawdę zwraca na to uwagę!

Czy warto inwestować w podświetlany witacz?

Podświetlenie instalacji jest niezwykle ważne, ale wciąż niedocenione. Wiele miast wciąż nie decyduje się na takie rozwiązanie, szukając oszczędności lub nie widząc jej sensu. Należy mieć jednak na uwadze, że Polska znajduje się w takiej strefie klimatycznej, w której prawie przez pół roku nie świeci słońce lub szybko zachodzi. Miasto, decydując się na niepodświetlany witacz, musi mieć świadomość, że prawie przez pół roku jego instalacja nie będzie widoczna.

Wielu miejscowych i turystów decyduje się na wieczorne spacery, a podświetlany witacz nie tylko może wzbudzić duże zainteresowanie, ale też oświetlać drogę.

Pamiętajmy, że instalujemy witacz po to, aby był wizytówką miasta, dlatego nie warto oszczędzać na jego podświetleniu.

Bezpieczeństwo jest najważniejsze

Ważną rzeczą podczas realizacji jest zadbanie o bezpieczeństwo przechodniów i przejezdnych. Należy mieć na uwadze, że witacze są bardzo ciężkie, ich waga niekiedy jest liczona w tonach, dlatego tym bardziej powinniśmy się na tym skupić. Przed wyborem firmy montującej witacz, upewnijmy się, czy przestrzega ona podstawowych zasad BHP i norm budowlanych, zajrzyjmy w referencje, ale bądźmy też czujni podczas montażu, czy jest wykonany zgodnie ze sztuką budowlaną. Dzięki temu możemy zapobiec nieszczęśliwemu wypadkowi.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry