Własny e-biznes za dotację unijną?

Opublikowano: 3 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Od 15 września rusza nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć związanych z e-biznesem i e-usługami w ramach programu Innowacyjna Gospodarka. Dofinansowanie działań z sektora gospodarki elektronicznej kierowane jest przede wszystkim do mikro i małych przedsiębiorców, którzy funkcjonują na rynku przynajmniej rok.
Wsparcie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej jest to kwota nawet 1 mln zł. Wystarczy wytworzyć, świadczyć i aktualizować przynajmniej jedną usługę cyfrową lub choćby zinformatyzować procesy biznesowe z minimum trzema partnerami w prowadzonej działalności.

– Biorąc pod uwagę fakt nieustannego rozwoju e-handlu przewidujemy duże zainteresowanie naborem – mówi Jarosław Nowakowski, redaktor prowadzący serwisu TwojeInnowacje.pl. – Rozpoczęcie własnej działalności w sieci lub jej przeniesienie na ten grunt często stanowi „być albo nie być” przedsiębiorcy. Własny biznes to nie tylko handel w internecie, ale prywatne przedszkole, butik odzieżowy czy gospodarstwo agroturystyczne, w których zatrudnienie nie przekracza 10 osób. Często są to osoby z najbliższej rodziny.

Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B ma pomóc przede wszystkim i mikro- i małemu przedsiębiorcy w budowaniu relacji z biznesowym otoczeniem, zarówno w regionie jak i w branży. Wykorzystanie rozwiązań informatycznych z pewnością przełamie bariery „początkującego” i usprawni funkcjonowanie młodej firmy.

– W promowanie przedsiębiorczości żywo włącza się również nasz serwis TwojeInnowacje.pl oferując użytkownikom całkowicie bezpłatne doradztwo „Zapytaj Eksperta” i pomoc informacyjną – mówi Jarosław Nowakowski. – Mamy nadzieję, że e-porada będzie sprzyjać zainteresowaniu dotacją, a serwis spełni swą rolę w inspirowaniu przedsiębiorców we własnych innowacyjnych przedsięwzięciach.

Sylwester KozakWłasny e-biznes za dotację unijną?

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.