Wonga.com chce zmienić polski rynek finansów konsumenckich

Opublikowano: 11 kwietnia 2013. Kategoria: Rynek Startupy. Tagi: , , ,

Działający w branży digital finance serwis Wonga.com, oficjalnie uruchamia swoją polską wersję. Ma to być alternatywa zarówno dla kart kredytowych, jak i tradycyjnych pożyczek krótkoterminowych. Firma chce zmienić rynek finansów konsumenckich w Polsce.

Wonga.com to narzędzie do zarządzania płynnością finansową w krótkim okresie w sposób odpowiedzialny.

Usługa korzysta z zaawansowanego, opracowanego wewnętrznie algorytmu, za pomocą którego ocenia ryzyko kredytowe i udziela pożyczki w ciągu 15 minut. Technologia umożliwia nam podejmowanie obiektywnych i szybkich decyzji kredytowych na podstawie wszystkich publicznych źródeł informacji. Korzystając z Wonga.com można wybrać taki produkt, jaki klientowi najbardziej odpowiada: dowolnie małą kwotę w dowolnie krótkim czasie. Koszty pożyczki są całkowicie przejrzyste – powiedział Errol Damelin, założyciel i szef Wonga.com.

Wonga

Proces rozpatrywania wniosków i podejmowania decyzji odbywa się w całości online, bez konieczności spotkania z konsultantem. W Polsce algorytm dokonuje oceny zdolności kredytowej m.in. w oparciu o dane ze wszystkich Biur Informacji Gospodarczej oraz BIK-u. Dzięki połączeniu z serwisem Przelewy24, Wonga.com jest w stanie zweryfikować tożsamość klienta i dostarczyć pieniądze na jego rachunek w ciągu kwadransa, a spłata może być wykonana za pomocą automatycznych przelewów internetowych.

Chcemy zmienić polski rynek finansów konsumenckich. Dzięki zaawansowanej technologii proponujemy usługę, która jest przejrzysta i oparta na odpowiedzialnym pożyczaniu. Nie stosujemy promocji, zachęcamy do wcześniejszej spłaty i pomagamy w budowaniu pozytywnej historii kredytowej w BIK. Nasz biznes rozwija się wtedy, kiedy klient pożycza pieniądze świadomie i spłaca pożyczkę w terminie. W tym sensie jesteśmy też alternatywą dla karty kredytowej, gdzie wiele kosztów jest niejasnych dla konsumentów, a faktyczna decyzja o pożyczce odbywa się spontanicznie i bez zastanowienia – dodał Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający Wonga.com w Polsce.

Firma wystartowała w Wielkiej Brytanii 5 lat temu. Brytyjski serwis jest wspierany przez fundusze takie jak Accel Partners, Balderton Capital, Greylock Partners, Meritech Capital Partners, Oak Investment Partners i Wellcome Trust. Od momentu założenia firma udzieliła już ponad 7 mln pożyczek.

Dawid ZarazińskiWonga.com chce zmienić polski rynek finansów konsumenckich

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.