WordPress, najpopularniejszy na świecie system obsługi blogów i innych serwisów internetowych, doczekał się kluczowej aktualizacji. Wersja 3.0 o nazwie Thelonious (od nazwiska amerykańskiego pianisty jazzowego) przynosi istotne udoskonalenia platformy, m.in. obsługę wielu stron z poziomu jednej instalacji.
Wersja beta najnowszego WordPress’a dostępna była już od kilku miesięcy, teraz doczekaliśmy się stabilnego wydania. Wśród najważniejszych nowości implementowanych w wersji 3.0 wymienić można m.in. zmianę domyślnej „skórki” na szablon Twenty Ten, który można podejrzeć pod tym adresem.
W nowym WordPress’ie dokonano ponad 1200 zmian. Jedną z najciekawszych wydaje się połączenie domyślnego wydania z projektem WordPress MU, który umożliwiał zarządzanie wieloma serwisami opartymi na platformie z poziomu jednej instalacji. Teraz dostajemy taką możliwość w „regularnej” edycji.
Z innych zmian wymienić można: niestandardowe typy wpisów (do tej pory dostępne były dwa: strony i wpisy, teraz możemy definiować własne), menadżer menu, możliwość edycji loginu administratora podczas instalacji, przyspieszony panel, czy zmiana API.
Jakie plany twórcy WordPress’a mają na najbliższą przyszłość? W oficjalnym wpisie na blogu platformy przeczytać można:
Powinniśmy napisać, że zaczynamy pracę nad wydaniem 3.1, ale wcale tak nie jest. Zarzucamy cykl wydawniczy aby skupić się na rzeczach dookoła WordPress’a. Rozwój społeczności zapiera dech w piersiach choćby przez fakt 10,3 mln pobrań wersji 2.9, ale tak mocno skupiliśmy się na głównym oprogramowaniu, że nie zostało wiele czasu na inne sprawy. Przez następne trzy miesiące podzielimy się na drużyny ninja skupione na różnych obszarach związanych z WordPress’em wliczając w to Codex, fora, profile, API, katalog szablonów i wtyczek itd. – możliwości są nieskończone.
Poniżej zamieszczamy wideo prezentujące najważniejsze zmiany w nowym WordPress’ie. Jak podobają się Państwu wprowadzane nowości?
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.