Wsparcie dla Windows XP jeszcze przez 6 lat

Opublikowano: 25 czerwca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Microsoft poinformował oficjalnie klientów i partnerów
o utrzymaniu wsparcia technicznego dla systemu Windows XP do kwietnia 2014 roku.
Oznacza to, że użytkownicy Windows XP będą mogli korzystać z aktualizacji związanych z bezpieczeństwem systemu jeszcze przez blisko 6 lat. Decyzja firmy jest podyktowana troską o liczne grono klientów, którzy korzystają z Windows XP oraz potrzebują więcej czasu na przygotowanie się do migracji do systemu Windows Vista. Poinformowano również, że oficjalne zakończenie sprzedaży komputerów z preinstalowanym systemem Windows XP nastąpi 30 czerwca br.

Zakończenie sprzedaży Windows XP, które nastąpi 30 czerwca 2008 r. dotyczy systemu preinstalowanego na komputerach oferowanych przez dużych producentów krajowych i międzynarodowych oraz wersji pudełkowych. Windows XP oferowany przez mniejszych, lokalnych dostawców komputerów będzie dostępny do 31 stycznia 2009 roku.

Dodatkowo, użytkownicy, którzy będą chcieli zainstalować system Windows XP po 30 czerwca br. będą mieli taką możliwość dzięki prawu obniżenia wersji z systemu Windows Vista, o ile zakupili go w licencjach Business lub Ultimate. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik będzie mógł korzystać
z Windows XP i zamienić go w dogodnym dla siebie momencie, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

„Jest to standardowa praktyka firmy Microsoft, aby po udostępnieniu nowej wersji oprogramowania utrzymywać przez długi czas wsparcie dla wersji poprzedniej. Decyzja o utrzymaniu wsparcia dla systemu Windows XP do roku 2014 jest dodatkowo podyktowana chęcią umożliwienia klientom płynnego i wygodnego dla nich przejścia na system Windows Vista. Wielu klientów firmy Microsoft nadal korzysta z systemu Windows XP, a przygotowując się do migracji do kolejnej wersji systemu powinni mieć możliwość użytkowania jego starszej wersji. W czasach, kiedy rozwój technologii jest tak szybki, a cykl życia produktów się skraca, chcemy działać zgodnie z trendem rynkowym i zapewnić naszym klientom pełen komfort” – powiedział Marcin Sowiński z polskiego oddziału Microsoft.

Zakończenie sprzedaży Windows XP nie będzie miało wpływu na sprzedaż systemu Windows Vista, który obecnie stanowi największą część sprzedaży systemów operacyjnych Microsoft. Windows Vista ugruntował swoją pozycję na rynku w szczególny sposób w momencie udostępnienia przez Microsoft dodatku Service Pack 1 dla systemu Windows Vista. Jedną z największych inwestycji w Windows Vista przed udostępnieniem SP1 było utworzenie rozbudowanego „systemu telemetrii”, który pozwolił firmie na zbieranie anonimowych informacji o tym, jak w rzeczywistości klienci korzystają z tego systemu i jakie są ich doświadczenia z aplikacjami i urządzeniami. Pozwoliło to na ustalenie priorytetów dla zespołów programistów oraz partnerów firmy, zajmujących się sprzętem
i oprogramowaniem pod kątem zapewnienia obsługi urządzeń i aplikacji. Dane te umożliwiły również wyznaczenie kierunku zmian, jakie wprowadził do systemu dodatek SP1. Dzięki niemu poprawiono zgodność i niezawodność Windows Vista. Wprowadzono również wiele innych udoskonaleń, które zapewniają sprawniejsze i bardziej wydajne działanie systemu. Obecnie Windows Vista z dodatkiem SP1 kopiuje pliki o 50% szybciej, a na zdekompresowanie zawartości dużego folderu potrzebuje o 71% mniej czasu. Ponadto zawiera ulepszenia systemu diagnostycznego, dzięki którym działom informatyki łatwiej jest zapewnić do niego pomoc techniczną.

Dzięki licznym usprawnieniom oraz zaangażowaniu partnerów, Windows Vista obsługuje aktualnie około 77000 komponentów i urządzeń, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w chwili jego premiery.

Sylwester KozakWsparcie dla Windows XP jeszcze przez 6 lat

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.