Firma Apple wygrała niedawno sprawę UDRP dotyczącą 16 domen, której właścicielem był Daniel Bijan. Wśród spornych nazw znalazły się między innymi: blueipod.com, iphonecheap.com, iphonetoys.com, ipodaccessories.info, ipodkits.com, ipodsbaratos.com, macbookpro.biz, macbookpro.com, macbookpro.net, macbookpro.org, macfriend.com oraz redipods.com. Bez wątpienia odnoszą się do znaków handlowych należących do korporacji z Cupertino. Zgadza się z tym przegrany – w emocjonalnym tonie oskarża jednak Apple o bezduszność.
W opublikowanym właśnie na YouTube filmie, Bijan nie dyskutuje z tym, że Apple ma prawa do tych domen. W komentarzu do filmu tłumaczy:
Apple zraniło mnie, moją żonę i trójkę dzieci. Ani razu nie skontaktowali się ze mną, nie wysłali listu dotyczącego sprawy, czy decyzji. Chętnie oddałbym im te nazwy. Zamiast tego rozpoczęli sądowy proces. To jest właśnie złe w dzisiejszych korporacjach. (…) Co jest z dzisiejszym światem? Czy zapomnieliśmy że należy traktować siebie jak ludzi? Nie kupię więcej żadnych produktów Apple.
Można rozumieć uczucia Bijan’a, można z empatią odnosić się do jego racji. Trudno jednak nie zgodzić się z opinią, że rejestrując takie domeny musiał liczyć się z podobnymi konsekwencjami. Czy można więc współczuć człowiekowi, który dostał to na co zasłużył?
Źródło: elliotsblog.com
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.