Wyniki ankiety – chętnie kupujemy w sklepach spożywczych

Polacy regularnie kupują w internetowych sklepach spożywczych – taki jest wniosek z ankiety przygotowanej przez e-delikatesy A.pl.

Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75% spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami – mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Wyniki ankiety – chętnie kupujemy w sklepach spożywczych 1

Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości – komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.

Wyniki ankiety – chętnie kupujemy w sklepach spożywczych 2

Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu 
i zaoszczędzone pieniądze – stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.

W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top