Polacy regularnie kupują w internetowych sklepach spożywczych – taki jest wniosek z ankiety przygotowanej przez e-delikatesy A.pl.
Wraz z coraz szerszym dostępem do internetu oraz rosnącą świadomością konsumentów na temat możliwości jakie daje sieć, zmienia się także podejście do internetowych zakupów spożywczych. Ponad 75% spośród zapytanych przez nas osób traktuje e-delikatesy jako sposób na regularne zaopatrzenie lodówki, tyle samo preferuje właśnie tę formę zakupów. Zamiast jechać w weekend do supermarketu i stracić na to 2-3 godziny, kupują przez internet oszczędzając w ten sposób swój czas. Tymczasem jeszcze kilka lat temu produkty spożycze w internecie Polacy kupowali okazjonalnie, najczęściej przed świętami – mówi Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.
Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy działalność, klienci zamawiali przede wszystkim artykuły ciężkie, a także produkty trudniej dostępne i luksusowe np. owoce morza i markowe wina. Kupowano też produkty dietetyczne i ekologiczne. Do koszyka rzadko trafiały artykuły z krótką datą ważności. Dzisiaj klienci, oprócz wody i napojów, coraz częściej zamawiają także sery, kefiry, świeże warzywa, czy mięsa i wędliny. W miarę oswajania się klientów z zakupami spożywczymi w sieci oraz nabierania dobrych doświadczeń, znikają obawy dotyczące jakości produktów, co do niedawna było kluczowym źródłem wątpliwości – komentuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes zarządu A.pl Internet.
Z badań konsumenckich wynika, że prawie połowa Polaków kupuje spontanicznie pod wpływem takich bodźców jak zapach czy możliwość dotknięcia i obejrzenia produktu. E-delikatesy utrudniają działanie tego zgubnego dla wielu mechanizmu. Poza tym, duża część klientów przy kolejnych wizytach w naszym sklepie korzysta z tych samych list zakupowych. Jeśli dana osoba ma już za sobą rejestrację i pierwszy wybór artykułów, następne zakupy są powieleniem lub uzupełnianiem wcześniej przemyślanych decyzji. To z kolei oznacza mniej wyborów pod wpływem impulsu i zaoszczędzone pieniądze – stwierdza Jakub Milewski, koordynator e-commerce, A.pl Internet.
W badaniu A.pl Internet wzięło udział 836 respondentów z Warszawy, Olsztyna, Trójmiasta, Katowic, Krakowa, Bydgoszczy, Szczecina i Białegostoku. Zaproszone do wypełnienia ankiety osoby są już klientami lub mają dostęp do oferty internetowych delikatesów spożywczych A.pl. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 r.
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!