Groupon ogłosił wyniki finansowe za ostatni kwartał 2011 roku. Okazuje się, że zysk operacyjny w czwartym kwartale ubiegłego roku wyniósł 15,0 mln dolarów, ale firma poniosła kwartalną stratę operacyjną, w wyniku której akcje Grouponu potaniały w jednej sesji o 16 proc.
Przychody z działalności Groupon na koniec grudnia 2011 roku wynosiły 506,5 mln dolarów, co oznacza wzrost rok do roku o 194 proc. W tym samym okresie 2010 roku wynosiły one 172,2 mln dolarów. Przepływy Cash flow osiągnęły zaś pułap 155,1 mln dolarów, automatycznie wskazując na dynamikę wzrostu rok do roku na poziomie 258 proc. Zysk operacyjny wyniósł w IV kwartale 2011 roku 15 mln dolarów, a w analogicznym okresie 2010 roku Groupon poniósł stratę w wysokości 336,1 mln dolarów. Aktywa klientów zwiększyły się do ponad 33 mln dolarów, czyli o 275 proc. rok do roku. Skonsolidowany zysk operacyjny segmentu CSOI wzmocnił się o 48 mln dolarów w tym samym czasie, w porównaniu ze stratą rzędu 143,4 mln dolarów w czwartym kwartale 2010 roku. Na koniec kwartału Groupon dysponował 1,1 mld dolarów w gotówce i w ekwiwalentach pieniężnych oraz nie posiadał zadłużenia długoterminowego.
W listopadzie 2011 roku Groupon wszedł na giełdę. Strata na jednej akcji dla akcjonariuszy Groupon zmniejszyła się w IV kwartale 2011 roku o 89 proc. i wynosi 0,08 dolarów na akcję. W 2010 roku była to strata rzędu 1,08 dolarów na akcję. Zysk netto przypadający na jedną akcję wynosi -0,02 dolara, a w 2010 roku było to –0,53 dolara na akcję.
Andrew Mason, dyrektor generalny i jednocześnie współzałożyciel Groupon powiedział, że ostatni kwartał ubiegłego roku okazał się być korzystny dla firmy i pomógł on 250 000 lokalnym handlowcom z 47 krajów w rozwijaniu ich działalności. Będziemy nadal inwestować w nowe usługi i narzędzia, które pomogą naszym partnerom handlowym w byciu bardziej skutecznym na swoich rynkach lokalnych, na całym świecie – powiedział Mason.
Dla Groupon czwarty kwartał 2011 roku był pierwszym kwartałem uzyskania rentowności operacyjnej. Stało się to za przyczyną otwarcia działań międzynarodowych w drugim kwartale 2010 roku. Zysk w czwartym kwartale ubiegłego roku udało się zdecydowanie powiększyć, dzięki wakacyjnej promocji Grouponicus, która została ogłoszona na 40 rynkach krajów Ameryki Północnej.
W pierwszym kwartale 2012 roku Groupon spodziewa się przychodów na poziomie od 510 do 550 mln dolarów.
Źródło: investor.groupon.com, readwriteweb.com
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.