Wyniki finansowe LinkedIn lepsze od spodziewanych

Opublikowano: 5 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

LinkedIn opublikował wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. To pierwszy raport od chwili wejścia serwisu na giełdę. Wyniki są lepsze niż się spodziewano.

Przychody firmy w opisywanym kwartale wyniosły 121 mln dolarów co oznacza 120 proc. wzrost (54,9 mln) w porównaniu do drugiego kwartału 2010 roku. Dochód netto ukształtował się na poziomie 4,5 mln dolarów, nieco wyżej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (4,3 mln).

Wyniki finansowe LinkedIn lepsze od spodziewanych 1W drugim kwartale zanotowaliśmy rekordowy poziom ilości użytkowników, unikalnych odwiedzin i odsłon stron, a przychody dalej rosły. Mamy plan by inwestować w nasz zespół, technologię i produkty w celu zwiększenia wartości, jaką okazujemy naszym członkom i pełnej realizacji potencjału platformy – powiedział Jeff Weiner, szef LinkedIn.

Serwis społecznościowy skupiony na kwestiach zawodowych ma obecnie 115,8 mln użytkowników, o 61 proc. więcej niż w drugim kwartale 2010 roku. Odwiedza go 81,8 mln unikalnych użytkowników (83 proc. wzrost), którzy dokonują 7,1 mld odsłon stron (80 proc. więcej).

Dane z raportu okazały się lepsze od przewidywań analityków z Wall Street. Spodziewali się oni przychodów na poziomie 104,5 mln dolarów.

LinkedIn był jedną z najważniejszych technologicznych spółek, która weszła na giełdę w tym roku. W maju zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie. Był to dzień optymizmu bowiem w pewnym momencie kurs akcji był wyższy o 171 proc. niż w chwili debiutu. Na koniec dnia zatrzymał się na poziomie 94,25 dolarów – o 109 proc. wyższym. Obecne wyniki finansowe będą więc uważnie rozważane przez inne firmy, które także planują ofertę publiczną (jak Facebook czy Zynga chociażby).

Więcej informacji znaleźć można w oficjalnym komunikacie.

Dawid ZarazińskiWyniki finansowe LinkedIn lepsze od spodziewanych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.