Wystartował OpenOffice w wersji online

Popularny, darmowy pakiet biurowy OpenOffice dostępny jest już jako zestaw narzędzi online. Na razie w wersji beta – podał magazyn InfoWorld.
Za projekt odpowiada firma Ulteo. Oparła ona OO w wersji 2.3 na swojej infrastrukturze Online Desktop. Dzięki temu internauci otrzymali dostęp do modułów biurowego pakietu (edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego itp.) oraz 1 gigabajt miejsca na przechowywanie plików. Open Office Online działa nie tylko pod Windowsem – można go uruchomić w środowisku Linux, a także MacOS.

Jako że projekt znajduje się w fazie beta, dostępny jest tylko dla pierwszych 15 tysięcy osób, którzy zarejestrują się w Ulteo (tutaj). Testerzy mogą jednak zapraszać innych użytkowników do pracy nad poszczególnymi dokumentami. Muszą w tym celu wysłać specjalny mail do zainteresowanej osoby. Ta otrzyma dostęp do konkretnego pliku w trybie „tylko do odczytu” lub „edycja”.

Florian Effenberger, odpowiedzialny za projekt w Ulteo, powiedział: Teraz każdy ma dostęp do OpenOffice’a z dowolnego, podłączonego do internetu komputera. Ludzie mogą razem edytować dokumenty. To jest szczególnie przydatne podczas pracy w zespole, w czasie szkoleń itp. Prezes firmy Thierry Koehrlen dodał: Jesteśmy dumni, że dostarczyliśmy sieciowej społeczności ten darmowy pakiet biurowy w wersji online. Open Office stał się w ten sposób bardziej dostępny i łatwiejszy w obsłudze.

Źródło: InfoWorld

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top