Wystartowała Wyborcza.biz – biznesowy serwis Agory

Wyborcza.biz to nowa marka informacyjna oparta na dwóch mediach – redakcji gospodarczej „Gazety Wyborczej” oraz serwisach ekonomicznych portalu Gazety.pl. Platforma poszerza ekonomiczną ofertę tematyczną mediów Agory dla czytelników i reklamodawców.

Wyborcza.biz oferuje czytelnikom informacje i komentarze, a także materiały multimedialne wzbogacające te treści. Na stronie można oglądać m.in. autorskie nagrania realizowane w studiu telewizyjnym Agory oraz komentarze wideo do bieżących wydarzeń i artykułów. Uzupełniają je blogi dziennikarzy serwisu Wyborcza.biz oraz ekonomistów, analityków giełdowych i menedżerów firm. Można też dyskutować o tekstach na forum, obejrzeć dokumenty źródłowe i infografiki.

Zespół serwisu korzysta z doniesień agencyjnych, obudowując je własnymi komentarzami i wyselekcjonowanymi źródłami. W niektórych specjalistycznych dziedzinach Wyborcza.biz będzie sięgała po materiały z serwisów partnerskich, np. ze specjalnej sekcji Harvard Business Review.

Serwis tworzy 33-osobowy zespół składający się z dziennikarzy działu gospodarczego „Gazety Wyborczej” oraz dziennikarzy i wydawców serwisów ekonomicznych portalu Gazeta.pl. To jeden z pierwszych przypadków w Polsce połączenia redakcji drukowanej gazety z jej serwisem internetowym.

Zaskakująco szybko udało nam się połączyć dwa odrębne organizmy w jeden sprawny zespół. Pomysł na osobny serwis ekonomiczny powstał w lutym tego roku, w marcu mieliśmy projekt. Pierwsze efekty współpracy widać było w połowie czerwca. – mówi Paweł Ławiński, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” odpowiadający także za internetowe serwisy biznesowe Agory.

Serwis Wyborcza.biz jest skierowany przede wszystkim do odbiorców interesujących się gospodarką, ekonomią i finansami. Drugą grupę stanowią młodsi odbiorcy, jak np. studenci uczelni ekonomicznych.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top