Wyszukiwarka NetSprint wchodzi na Litwę

Opublikowano: 21 maja 2004. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Serwis NetSprint.lt został oficjalnie uruchomiony 18 maja 2004. W chwili obecnej oferuje możliwość przeszukiwania ponad 2,7 mln litewskich stron, co według szacunków NetSprinta stanowi blisko 90% wszystkich stron WWW litewskiego Internetu. Zaawansowany mechanizm wyszukiwania gwarantuje wysoką szybkość wyszukiwania oraz precyzję wyników dostarczanych Internautom.

Jest to pierwszy krok w ramach nowej strategii spółki, w dużym stopniu koncentrującej się na ekspansji na rynki zagraniczne.

W najbliższych dniach nawiązana zostanie współpraca z popularnym lokalnym katalogiem seklys.lt. Dzięki temu NetSprint.lt w krótkim czasie ma się stać jednym z wiodących narzędzi wyszukiwawczych na rynku litewskim. Planowana jest również intensywna kampania reklamowa nowego serwisu.

Wkrótce litewscy Internauci uzyskają możliwość wyszukiwania grafik oraz dostęp do litewskiej wersji NetSprint Toolbar. Z kolei reklamodawcy będą mogli skorzystać z reklamy w wyszukiwarce poprzez linki sponsorowane, uważane powszechnie za najskuteczniejszą formę reklamy w Sieci. NetSprint nawiązał już współpracę w tym zakresie z wileńskim oddziałem sieci reklamowej Ad.net.

Uruchomienie serwisu NetSprint.lt stanowi uwieńczenie kilkumiesięcznych prac programistów spółki NetSprint.pl nad dostosowaniem mechanizmu wyszukiwawczego do specyfiki języka litewskiego i tamtejszego rynku internetowego – mówi Artur Banach, prezes NetSprint.pl Sp. z o.o. Dzięki gruntownym zmianom w oprogramowaniu stosowanym przez NetSprint, od strony technicznej jesteśmy już gotowi do wejścia również na inne rynki zagraniczne.

Stopień rozwoju Internetu na Litwie jest zbliżony do poziomu polskiego. Na początku tego roku dostęp do Sieci deklarowało 28% Litwinów. Litewski rynek reklamy on-line rośnie w tempie kilkuset procent rocznie.

http://www.netsprint.pl
http://www.netsprint.lt

Sylwester KozakWyszukiwarka NetSprint wchodzi na Litwę

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.