Wyszukiwarki i społeczności łączą siły

Opublikowano: 10 listopada 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , ,

Według najnowszych badań skuteczność kampanii promocyjnych wzrasta nawet o 40% jeżeli działania prowadzone są zarówno w wyszukiwarkach internetowych i na serwisach społecznościowych. Badania przeprowadzone przez conScore, GroupM i M80 wykazują, że internauci znacznie lepiej zapamiętują markę, jeżeli zetkną się z nią w obu typach serwisów internetowych.

O 20% wzrosła liczba zapytań w wyszukiwarkach dotyczących kampanii badanych marek, gdy internauci zapoznali się również z informacjami o brandzie za pośrednictwem zbieżnych z marką i branżą mediów społecznościowych – odsetek potwierdzających odpowiedzi wzrósł z 45% do 64%. Działania okazały się bardziej efektywne niż sam marketing prowadzony w wyszukiwarkach internetowych.

Jeszcze lepsze efekty osiągano w grupie internautów, którzy bezpośrednio zapoznali się z marką za pośrednictwem serwisów społecznościowych, a następnie stykali się z linkami w wyszukiwarkach. 77% internautów wykorzystuje w tym przypadku linki sponsorowane. – mówi Adam Cuper z serwisu społecznościowego Elefanta.pl.

Okazało się, że równoległe działania promocyjne zarówno na serwisach społecznościowych, jak również z wykorzystaniem linków sponsorowanych w wyszukiwarkach internetowych gwarantują większe zainteresowanie kampanią. Internauci byli prawie trzykrotnie bardziej skłonni poszukiwać informacji po zetknięciu się z przekazem promocyjnym w obu źródłach. Poza tym promocja zarówno w wyszukiwarkach jak i w sieciach powodowała wzrost wskaźników CTR w prowadzonych kampaniach SEM o połowę.

Dotychczas najczęstszym argumentem przemawiającym przeciwko kampaniom na serwisach społecznościowych były szacunkowe wyliczenia stopnia efektywności tych kampanii. Reklamodawcy otrzymują dane przemawiające nie tylko na rzecz serwisów społecznościowych, ale również prowadzenia kampanii internetowych wykorzystujących różnego rodzaju serwisy: tradycyjne portale, społeczności i wyszukiwarki. – uważa Adam Cuper z Elefanta.pl.

Serwisy social bookmarkingowe będące skrzyżowaniem serwisów społecznościowych z wyszukiwarkami stają się atrakcyjną przestrzenią dla standardowych działań reklamowych, jak również przeprowadzaniu kampanii opierających się o polecenia stron i uczestnictwo w społecznościach. Internauci wybierają interesujące ich strony internetowe, które są polecane dalej w grupie użytkowników. Internauci określają swoje zainteresowania, dzięki czemu serwis może zaproponować im strony, jak najbardziej zbliżone do preferencji internautów, również tych konsumenckich.

Tomasz UchańskiWyszukiwarki i społeczności łączą siły

Podziel się!

O autorze

tomasz.uchanski