W połowie grudnia informowaliśmy o pojawieniu się nowego widoku profili w serwisie Facebook. Mowa tu o tzw. Timeline, czyli „Osi czasu”, prezentującej w sposób wszechstronny historię życia użytkownika. Timeline zyskał właśnie nowe funkcjonalności.
Pierwotnym planem właścicieli Facebooka było wprowadzenie „osi czasu”, czyli Timeline składającego się z trzech działów, tj. Zdjęć w tle, Zdarzeń oraz Aplikacji. O ile dwa pierwsze działy funkcjonują bez zarzutów, to część Aplikacji dotychczas nie została uruchomiona. Teraz ma się to zmienić, dzięki czemu Timeline stanie się kompletny. Facebook informuje, że użytkownicy serwisu będą mogli dowiedzieć się o tym, czego w danym momencie słucha ich znajomy, czy też co przygotowuje na obiad.
Facebook oferując dział Aplikacje do „Osi czasu” zawiązał współpracę z 60 różnymi firmami, w tym z takimi serwisami jak: Fab.com, Foodspotting, Foodily, Ticketmaster, Pinterest, Rotten Tomatoes, Pose, Kobo, Gogobot, Netflix czy też Spotify. Przełoży się ona na zwiększenie katalogu czynności, o jakich będą mogli opowiadać swoim znajomym użytkownicy Facebooka. Integrując konto w serwisie społecznościowym ze swoim profilem w innych portalach, użytkownik otrzyma możliwość uzupełnienia działu „Aplikacje” na „Osi czasu”. Timeline będzie prezentować, czego aktualnie słucha użytkownik Facebooka, jaki film obejrzał, co ugotował, jaką książkę przeczytał i tak dalej.
Na Facebooku już teraz funkcjonują dwie aplikacje tworzone przez deweloperów, informujące o aktywności użytkowników podjętej poza samym portalem. Chodzi tu o aplikacje Washington Post Social Reader oraz The Guardian. Czytanie artykułów publikowanych w obu serwisach współpracujących z Facebookiem odbywa się z poziomu serwisu społecznościowego.
Jeśli użytkownik będzie korzystał z aplikacji w serwisach partnerskich Facebooka, taka informacja znajdzie się na jego profilu, w Aktualnościach oraz tzw. Tickerze. W analogiczny sposób funkcjonować będą aplikacje muzyczne, kulinarne, modowe, czy filmowe. Na Timeline ma się pojawić osobny dział, a właściciel profilu samodzielnie będzie mógł wybrać, jakie aplikacje mają się w jego obrębie wyświetlać. W aplikacjach znajdą się różne czasowniki, w ilości od 2 do 10, z których skorzystać będzie mógł użytkownik Facebooka. Oprócz „Lubię to”, będą to takie czynności jak „chcę”, „słucham”, „czytam”, „kupiłem” itd. Facebook nie ogranicza możliwości dołączania nowych czasowników do aplikacji, ale podkreśla, że nie będzie wspierał negatywnych działań w tym zakresie.
http://www.youtube.com/watch?v=86Dqen4VpzE&feature=related
W przypadku aplikacji muzycznych na Facebooku pojawi się funkcja „Listen With”, czyli „Słuchaj z”. Umożliwi ona słuchanie tego samego utworu, który odsłuchują w tym czasie nasi znajomi. Klikając w odpowiedni przycisk zaczniemy słuchać piosenki za pośrednictwem tej samej aplikacji, co wybrany znajomy z Facebooka.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.