W połowie grudnia informowaliśmy o pojawieniu się nowego widoku profili w serwisie Facebook. Mowa tu o tzw. Timeline, czyli „Osi czasu”, prezentującej w sposób wszechstronny historię życia użytkownika. Timeline zyskał właśnie nowe funkcjonalności.
Pierwotnym planem właścicieli Facebooka było wprowadzenie „osi czasu”, czyli Timeline składającego się z trzech działów, tj. Zdjęć w tle, Zdarzeń oraz Aplikacji. O ile dwa pierwsze działy funkcjonują bez zarzutów, to część Aplikacji dotychczas nie została uruchomiona. Teraz ma się to zmienić, dzięki czemu Timeline stanie się kompletny. Facebook informuje, że użytkownicy serwisu będą mogli dowiedzieć się o tym, czego w danym momencie słucha ich znajomy, czy też co przygotowuje na obiad.
Facebook oferując dział Aplikacje do „Osi czasu” zawiązał współpracę z 60 różnymi firmami, w tym z takimi serwisami jak: Fab.com, Foodspotting, Foodily, Ticketmaster, Pinterest, Rotten Tomatoes, Pose, Kobo, Gogobot, Netflix czy też Spotify. Przełoży się ona na zwiększenie katalogu czynności, o jakich będą mogli opowiadać swoim znajomym użytkownicy Facebooka. Integrując konto w serwisie społecznościowym ze swoim profilem w innych portalach, użytkownik otrzyma możliwość uzupełnienia działu „Aplikacje” na „Osi czasu”. Timeline będzie prezentować, czego aktualnie słucha użytkownik Facebooka, jaki film obejrzał, co ugotował, jaką książkę przeczytał i tak dalej.
Na Facebooku już teraz funkcjonują dwie aplikacje tworzone przez deweloperów, informujące o aktywności użytkowników podjętej poza samym portalem. Chodzi tu o aplikacje Washington Post Social Reader oraz The Guardian. Czytanie artykułów publikowanych w obu serwisach współpracujących z Facebookiem odbywa się z poziomu serwisu społecznościowego.
Jeśli użytkownik będzie korzystał z aplikacji w serwisach partnerskich Facebooka, taka informacja znajdzie się na jego profilu, w Aktualnościach oraz tzw. Tickerze. W analogiczny sposób funkcjonować będą aplikacje muzyczne, kulinarne, modowe, czy filmowe. Na Timeline ma się pojawić osobny dział, a właściciel profilu samodzielnie będzie mógł wybrać, jakie aplikacje mają się w jego obrębie wyświetlać. W aplikacjach znajdą się różne czasowniki, w ilości od 2 do 10, z których skorzystać będzie mógł użytkownik Facebooka. Oprócz „Lubię to”, będą to takie czynności jak „chcę”, „słucham”, „czytam”, „kupiłem” itd. Facebook nie ogranicza możliwości dołączania nowych czasowników do aplikacji, ale podkreśla, że nie będzie wspierał negatywnych działań w tym zakresie.
http://www.youtube.com/watch?v=86Dqen4VpzE&feature=related
W przypadku aplikacji muzycznych na Facebooku pojawi się funkcja „Listen With”, czyli „Słuchaj z”. Umożliwi ona słuchanie tego samego utworu, który odsłuchują w tym czasie nasi znajomi. Klikając w odpowiedni przycisk zaczniemy słuchać piosenki za pośrednictwem tej samej aplikacji, co wybrany znajomy z Facebooka.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...