Jeden z potentatów internetu – amerykański serwis Yahoo! – ogłosił, że popiera projekt OpenID 2.0. To standard, który pozwala użytkownikowi na korzystanie z jednego loginu i hasła na wielu stronach WWW – podał news.com.
Wsparcie ze strony takiego giganta to duży krok naprzód. Dotychczas OpenID był uważany za futurystyczną mrzonkę, która nawet jeśli doczeka się realizacji, nie będzie obejmować wszystkich największych serwisów WWW na świecie.
OpenID powstało z inicjatywy założyciela platformy blogów LiveJournal, guru Web 2.0 Brada Fitzpatricka. Dużym zwolennikiem projektu było Google, które traktowało go jak część OpenSocial – zestawu interfejsów programowania aplikacji do tworzenia własnych wirtualnych społeczności.
Najważniejszym celem OpenID jest umożliwienie internautom logowania się do różnych stron WWW za pośrednictwem jednej nazwy użytkownika i hasła. Poparcie ze strony Yahoo! sprawia, że liczba kont, do których można uzyskać dostęp dzięki OpenID wzrośnie ze 120 do 368 milionów. Amerykański gigant poinformował, że wersja open beta nowej usługi ruszy 30 stycznia.
Źródło: news.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.