Jeden z potentatów internetu – amerykański serwis Yahoo! – ogłosił, że popiera projekt OpenID 2.0. To standard, który pozwala użytkownikowi na korzystanie z jednego loginu i hasła na wielu stronach WWW – podał news.com.
Wsparcie ze strony takiego giganta to duży krok naprzód. Dotychczas OpenID był uważany za futurystyczną mrzonkę, która nawet jeśli doczeka się realizacji, nie będzie obejmować wszystkich największych serwisów WWW na świecie.
OpenID powstało z inicjatywy założyciela platformy blogów LiveJournal, guru Web 2.0 Brada Fitzpatricka. Dużym zwolennikiem projektu było Google, które traktowało go jak część OpenSocial – zestawu interfejsów programowania aplikacji do tworzenia własnych wirtualnych społeczności.
Najważniejszym celem OpenID jest umożliwienie internautom logowania się do różnych stron WWW za pośrednictwem jednej nazwy użytkownika i hasła. Poparcie ze strony Yahoo! sprawia, że liczba kont, do których można uzyskać dostęp dzięki OpenID wzrośnie ze 120 do 368 milionów. Amerykański gigant poinformował, że wersja open beta nowej usługi ruszy 30 stycznia.
Źródło: news.com
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.