Spółka Yahoo! pozwała Facebooka. Pozew dotyczy ponad 10 patentów, które obejmują metody budowania sieci społecznościowych i systemów reklamowych. Zapowiada się jedna z najważniejszych prawniczych batalii w internetowej historii.
W pozwie Yahoo! przeciwko serwisowi Facebook można przeczytać, że cały model sieci społecznościowej, umożliwiający użytkownikom tworzenie profili oraz łączenie się pomiędzy sobą osób, firm i instytucji, opiera się na opatentowanej przez Yahoo! technologii. Patenty dotyczą m.in. popularnego kanału RSS Facebook News, metod reklamowych wykorzystywanych przez serwis, ustawień prywatności i innych kwestii.
W oficjalnym komunikacie spółka Yahoo! argumentuje złożenie pozwu:
Yahoo! zainwestowała znaczne środki finansowe w badania i rozwój na przestrzeni lat, co zaowocowało licznymi opatentowanymi wynalazkami techniki, które inne firmy wykorzystywały na wykupionej licencji. Technologie te stanowią postawę naszej działalności, angażującej ponad 700 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Są one też wyrazem ducha innowacji, na którym zbudowany jest serwis Yahoo! Niestety, sprawa z serwisem Facebook pozostaje nierozwiązana i dlatego jesteśmy zmuszeni do szukania zadośćuczynienia w sądzie federalnym. Jesteśmy pewni, że mamy rację.
W odpowiedzi przedstawiciele Facebooka napisali:
Jesteśmy rozczarowani tym, że Yahoo, wieloletni partner biznesowy serwisu Facebook i firma, która wiele zyskała na współpracy z nami, postanowiła uciec się do postępowania sądowego przeciwko nam. Po raz kolejny dowiadujemy się o decyzji spółki Yahoo jednocześnie z mediami. Zamierzamy bronić swoją spółkę przed tym zagadkowym działaniem.
Nie jest to pierwszy pozew złożony w sądzie w Stanach Zjednoczonych odnoszący się do patentów wykorzystywanych przez firmy technologiczne, walczące o przewagę na konkurencyjnym rynku. W podobnych czynnościach prawnych biorą udział koncerny Apple, Google czy też Microsoft. W dużej mierze złożone pozwy dotyczą technologii mobilnych.
Termin przewidzianej rozprawy z udziałem właścicieli Yahoo i Facebooka zbiega się w czasie ze zbliżającą się ofertą publiczną Facebooka, który planuje debiut giełdowy. Spółka Yahoo swoim pozwem może skutecznie i bardzo poważnie zaszkodzić IPO Facebooka. Może ona umocnić swoją pozycję rynkową, jako firmy, której wartość opiera się o aktywa nieoperacyjne, a nie na bieżącej działalności.
Z pełną treścią pozwu zapoznać można się pod tym adresem.
za: allthingsd
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.