Yahoo jest bliskie sprzedania serwisu Delicious za około milion dolarów. Według niepotwierdzonych głosów nabywcą ma być platforma StumbleUpon.
Delicious, bardzo popularny niegdyś serwis do kolekcjonowania internetowych zakładek jest do sprzedania co najmniej od połowy grudnia ubiegłego roku, kiedy to obecny właściciel, firma Yahoo przedstawiła plany reorganizacji. Jednym z elementów strategii było zaprzestanie rozwijania Delicious.
Yahoo nie potrafiło zarobić na serwisie przejętym pod koniec 2005 roku za ok. 10-15 mln dolarów. Delicious, który oferuje możliwość kolekcjonowania zakładek do stron internetowych czy oznaczania ich tagami nie sprawdził się jako możliwy dodatek do wyszukiwarki Yahoo, a co za tym idzie – jako element modelu biznesowego korporacji.
Nie wiadomo ilu użytkowników ma obecnie Delicious. Na koniec 2008 roku było ich ok, 6 mln, ale teraz może być to znacznie mniejsza liczba.
Nie dziwi więc fakt, że Yahoo przyznając się do braku pomysłu na Delicious chce serwis sprzedać. Najbardziej prawdopodobnym kupcem zdaje się być StumbleUpon, platforma oferująca podobny model do Delicious. Serwis pozyskał ostatnio 17 mln dolarów finansowania. Źródła bliskie sprawie podają, że możliwą kwotą przejęcia jest (zaledwie) milion dolarów.
Aktywnie myślimy o przyszłości Delicious i wierzymy, że poza naszą firmą jest dom, który ma większy sens dla serwisu, naszych użytkowników i udziałowców – takie oświadczenie wydała firma Yahoo po pierwszych głosach sugerujących możliwą sprzedaż serwisu.
Czy StumbleUpon wchłonie Delicious? A może spróbuje ożywić nieco skostniały serwis?
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.