Yahoo jest bliskie sprzedania serwisu Delicious za około milion dolarów. Według niepotwierdzonych głosów nabywcą ma być platforma StumbleUpon.
Delicious, bardzo popularny niegdyś serwis do kolekcjonowania internetowych zakładek jest do sprzedania co najmniej od połowy grudnia ubiegłego roku, kiedy to obecny właściciel, firma Yahoo przedstawiła plany reorganizacji. Jednym z elementów strategii było zaprzestanie rozwijania Delicious.
Yahoo nie potrafiło zarobić na serwisie przejętym pod koniec 2005 roku za ok. 10-15 mln dolarów. Delicious, który oferuje możliwość kolekcjonowania zakładek do stron internetowych czy oznaczania ich tagami nie sprawdził się jako możliwy dodatek do wyszukiwarki Yahoo, a co za tym idzie – jako element modelu biznesowego korporacji.
Nie wiadomo ilu użytkowników ma obecnie Delicious. Na koniec 2008 roku było ich ok, 6 mln, ale teraz może być to znacznie mniejsza liczba.
Nie dziwi więc fakt, że Yahoo przyznając się do braku pomysłu na Delicious chce serwis sprzedać. Najbardziej prawdopodobnym kupcem zdaje się być StumbleUpon, platforma oferująca podobny model do Delicious. Serwis pozyskał ostatnio 17 mln dolarów finansowania. Źródła bliskie sprawie podają, że możliwą kwotą przejęcia jest (zaledwie) milion dolarów.
Aktywnie myślimy o przyszłości Delicious i wierzymy, że poza naszą firmą jest dom, który ma większy sens dla serwisu, naszych użytkowników i udziałowców – takie oświadczenie wydała firma Yahoo po pierwszych głosach sugerujących możliwą sprzedaż serwisu.
Czy StumbleUpon wchłonie Delicious? A może spróbuje ożywić nieco skostniały serwis?
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.