Yahoo jest bliskie sprzedania serwisu Delicious za około milion dolarów. Według niepotwierdzonych głosów nabywcą ma być platforma StumbleUpon.
Delicious, bardzo popularny niegdyś serwis do kolekcjonowania internetowych zakładek jest do sprzedania co najmniej od połowy grudnia ubiegłego roku, kiedy to obecny właściciel, firma Yahoo przedstawiła plany reorganizacji. Jednym z elementów strategii było zaprzestanie rozwijania Delicious.
Yahoo nie potrafiło zarobić na serwisie przejętym pod koniec 2005 roku za ok. 10-15 mln dolarów. Delicious, który oferuje możliwość kolekcjonowania zakładek do stron internetowych czy oznaczania ich tagami nie sprawdził się jako możliwy dodatek do wyszukiwarki Yahoo, a co za tym idzie – jako element modelu biznesowego korporacji.
Nie wiadomo ilu użytkowników ma obecnie Delicious. Na koniec 2008 roku było ich ok, 6 mln, ale teraz może być to znacznie mniejsza liczba.
Nie dziwi więc fakt, że Yahoo przyznając się do braku pomysłu na Delicious chce serwis sprzedać. Najbardziej prawdopodobnym kupcem zdaje się być StumbleUpon, platforma oferująca podobny model do Delicious. Serwis pozyskał ostatnio 17 mln dolarów finansowania. Źródła bliskie sprawie podają, że możliwą kwotą przejęcia jest (zaledwie) milion dolarów.
Aktywnie myślimy o przyszłości Delicious i wierzymy, że poza naszą firmą jest dom, który ma większy sens dla serwisu, naszych użytkowników i udziałowców – takie oświadczenie wydała firma Yahoo po pierwszych głosach sugerujących możliwą sprzedaż serwisu.
Czy StumbleUpon wchłonie Delicious? A może spróbuje ożywić nieco skostniały serwis?
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.