Yahoo sprzeda Delicious za milion dolarów?

Opublikowano: 18 marca 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Yahoo jest bliskie sprzedania serwisu Delicious za około milion dolarów. Według niepotwierdzonych głosów nabywcą ma być platforma StumbleUpon.

Delicious, bardzo popularny niegdyś serwis do kolekcjonowania internetowych zakładek jest do sprzedania co najmniej od połowy grudnia ubiegłego roku, kiedy to obecny właściciel, firma Yahoo przedstawiła plany reorganizacji. Jednym z elementów strategii było zaprzestanie rozwijania Delicious.

Yahoo sprzeda Delicious za milion dolarów? 1Yahoo nie potrafiło zarobić na serwisie przejętym pod koniec 2005 roku za ok. 10-15 mln dolarów. Delicious, który oferuje możliwość kolekcjonowania zakładek do stron internetowych czy oznaczania ich tagami nie sprawdził się jako możliwy dodatek do wyszukiwarki Yahoo, a co za tym idzie – jako element modelu biznesowego korporacji.

Nie wiadomo ilu użytkowników ma obecnie Delicious. Na koniec 2008 roku było ich ok, 6 mln, ale teraz może być to znacznie mniejsza liczba.

Nie dziwi więc fakt, że Yahoo przyznając się do braku pomysłu na Delicious chce serwis sprzedać. Najbardziej prawdopodobnym kupcem zdaje się być StumbleUpon, platforma oferująca podobny model do Delicious. Serwis pozyskał ostatnio 17 mln dolarów finansowania. Źródła bliskie sprawie podają, że możliwą kwotą przejęcia jest (zaledwie) milion dolarów.

Aktywnie myślimy o przyszłości Delicious i wierzymy, że poza naszą firmą jest dom, który ma większy sens dla serwisu, naszych użytkowników i udziałowców – takie oświadczenie wydała firma Yahoo po pierwszych głosach sugerujących możliwą sprzedaż serwisu.

Czy StumbleUpon wchłonie Delicious? A może spróbuje ożywić nieco skostniały serwis?

Dawid ZarazińskiYahoo sprzeda Delicious za milion dolarów?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.