Yammer oficjalnie w rękach Microsoftu

Opublikowano: 26 czerwca 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Firma Microsoft ogłosiła oficjalnie, że kupuje biznesowy serwis społecznościowy Yammer za kwotę 1,2 mld dolarów. Czy serwis zachowa swoją niezależność?

Yammer oficjalnie w rękach Microsoftu 1Niecałe dwa tygodnie temu informowaliśmy o planach zakupu serwisu Yammer przez spółkę Microsoft. Dziś plany te zostały potwierdzone, a transakcja zakupu opiewa na kwotę 1,2 mld dolarów, jak informuje na swoich stronach Microsoft.

Firma Yammer jest twórcą korporacyjnych sieci społecznościowych, które posiadają blisko 5 mln użytkowników. W sieci tej znalazło się ok. 85 proc. firm umieszczonych na liście Fortune 500. Yammer jest serwisem nastawionym na prywatną komunikację pomiędzy pracownikami wewnątrz firmy lub między firmami w tych samych, utworzonych wcześniej grupach. Dostęp do sieci społecznościowej Yammer można uzyskać wyłącznie za pomocą służbowego adresu mailowego w domenie należącej do klienta serwisu.

Firma Microsoft zapowiada, że nie zamierza likwidować projektu Yammer. Wręcz przeciwnie, serwis ma być rozwijany wciąż jako zupełnie niezależna i samodzielna platforma społecznościowa. Microsoft potwierdza, że w tym przypadku będziemy mieli do czynienia z tzw. przyjaznym przejęciem, w toku którego przejmowana firma zachowa swoją markę, kadrę pracowniczą oraz siedzibę.

Usługa tworzenia sieci społecznościowych oferowana przez firmę Yammer w opinii spółki Microsoft idealnie wpisuje się w jej portfolio, w którym znajdują się takie usługi jak SharePoint, Office 365, Skype czy Dynamics. W przyszłości prawdopodobnie zaimplementowane zostaną pewne funkcjonalności zaczerpnięte z serwisu Yammer na przykład do nowych wersji pakietu Office.

Dawid ZarazińskiYammer oficjalnie w rękach Microsoftu

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.