Yelp oficjalnie w Polsce

Opublikowano: 4 października 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Yelp, serwis społecznościowy i wyszukiwarka lokalnych usług, oficjalnie wchodzi do Polski.

Yelp umożliwia wyszukiwanie znajdujących się w pobliżu punktów usługowych (restauracje, fryzjerzy, stacje benzynowe itp.) i zameldowanie się w nim. Serwis powstał w 2004 r., a jego twórcami jest dwójka inżynierów z PayPala – Jeremy Stoppelman i Russel Simmons. Obecnie działa na 17 rynkach poza USA – od teraz także w Polsce – ma także ponad 30 mln recenzji.

Yelp oficjalnie w Polsce 1

Serwis skupiać będzie się w pierwszej kolejności na Warszawie i Krakowie.

W momencie wprowadzenia na rynek, Yelp skoncentruje swoje siły wokół budowania społeczności w  dwóch miastach: w Warszawie – gospodarczej, politycznej i biznesowej stolicy kraju, a także w Krakowie – historycznym centrum, w którym znajduje się zachwycające Stare Miasto, dawna dzielnica żydowska, a obecnie zagęszczenie najmodniejszych klubów – Kazimierz oraz Wawel. Choć każde z tych miast ma swój unikalny klimat, to w obu z nich będziesz mógł(ogła) znaleźć najlepsze miejsce serwujące np. solidne porcje sycących kotletów schabowych. Tylko pamiętaj, żeby zamówić do nich buraczki na lepsze trawienie – czytamy na oficjalnym blogu serwisu.

Firma nie ma zamiaru otwierać biura w naszym kraju, ale poszukuje menadżera, który będzie współpracował z lokalnymi firmami i użytkownikami. W chwili obecnej w serwisie dostępne są punkty z zakupionej od pośrednika bazy danych. Z czasem, gdy użytkownicy zaczną korzystać z serwisu, pojawi się więcej punktów i ich ocen.

W 2011 r. przychody Yelp ukształtowały się na poziomie 83,3 mln dolarów (wzrost o 48 proc. w porównaniu do 2010 r.). Serwis wciąż jest jednak pod kreską, głównie za sprawą ponoszonych inwestycji. W Polsce dostępne są wszystkie funkcje pozostałych wersji serwisu, nie wyświetlane są jednak reklamy – projekt zarabia na nich w USA, Kanadzie, Irlandii i Wielkiej Brytanii.

Yelp jest zintegrowany z wprowadzonymi w systemie iOS 6 mapami Apple.

Dawid ZarazińskiYelp oficjalnie w Polsce

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.