YouTube rozpoczyna drugi etap wspierania oryginalnych treści – tym razem na finansowe wsparcie może liczyć zdecydowanie mniejsza ilość partnerów.
W październiku 2011 r. serwis YouTube zainwestował 100 mln dolarów w działania ok. 160 partnerów, którzy tworzyć mieli oryginalne treści i pomóc w udostępnianiu profesjonalnych materiałów. Wśród nich znaleźli się m.in.: Madonna, Jay-Z czy Tony Hawk. Nadszedł czas drugiej rundy tego programu – tym razem jednak wsparcie otrzymać może ok. 30-40 proc. partnerów. Skąd taka zmiana?
Jak się okazuje kanały tworzone przez znane osoby niekoniecznie muszą być „żywe”. Na wielu z nich już jakiś czas temu przestały pojawiać się nowe, oryginalne materiały. YouTube przygląda się działalności partnerów i rozważa, którzy pozwalają osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji. Najlepsi z punktu widzenia serwisu otrzymać mają do 5 mln dolarów. Nie są to jednak „darmowe” pieniądze. Każdy z partnerów musi je później zarobić dzięki reklamom.
Możliwość współpracy z YouTube była do tej pory dostępna tylko dla partnerów z USA. W najbliższych miesiącach program ma zostać rozszerzony o Wielką Brytanię, Francję i Niemcy.
Jak podaje YouTube, każdy z 25 najpopularniejszych w serwisie kanałów przyciąga tygodniowo ponad milion użytkowników. Zaś 33 najlepsze kanały mają ponad 100 tys. subskrybentów. Program wsparcia ma pomóc w „profesjonalizacji” dostępnych w serwisie materiałów, gdzie obok amatorskich filmików obejrzeć można profesjonalne nagrania. W ten sposób YouTube chce konkurować z telewizją i usługami VOD – a przez to pozyskiwać duże budżety reklamowe.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.