YouTube odnawia kontrakty na oryginalne treści

Opublikowano: 12 listopada 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

YouTube rozpoczyna drugi etap wspierania oryginalnych treści – tym razem na finansowe wsparcie może liczyć zdecydowanie mniejsza ilość partnerów.

YouTube odnawia kontrakty na oryginalne treści 1W październiku 2011 r. serwis YouTube zainwestował 100 mln dolarów w działania ok. 160 partnerów, którzy tworzyć mieli oryginalne treści i pomóc w udostępnianiu profesjonalnych materiałów. Wśród nich znaleźli się m.in.: Madonna, Jay-Z czy Tony Hawk. Nadszedł czas drugiej rundy tego programu – tym razem jednak wsparcie otrzymać może ok. 30-40 proc. partnerów. Skąd taka zmiana?

Jak się okazuje kanały tworzone przez znane osoby niekoniecznie muszą być „żywe”. Na wielu z nich już jakiś czas temu przestały pojawiać się nowe, oryginalne materiały. YouTube przygląda się działalności partnerów i rozważa, którzy pozwalają osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji. Najlepsi z punktu widzenia serwisu otrzymać mają do 5 mln dolarów. Nie są to jednak „darmowe” pieniądze. Każdy z partnerów musi je później zarobić dzięki reklamom.

Możliwość współpracy z YouTube była do tej pory dostępna tylko dla partnerów z USA. W najbliższych miesiącach program ma zostać rozszerzony o Wielką Brytanię, Francję i Niemcy.

Jak podaje YouTube, każdy z 25 najpopularniejszych w serwisie kanałów przyciąga tygodniowo ponad milion użytkowników. Zaś 33 najlepsze kanały mają ponad 100 tys. subskrybentów. Program wsparcia ma pomóc w „profesjonalizacji” dostępnych w serwisie materiałów, gdzie obok amatorskich filmików obejrzeć można profesjonalne nagrania. W ten sposób YouTube chce konkurować z telewizją i usługami VOD – a przez to pozyskiwać duże budżety reklamowe.

Dawid ZarazińskiYouTube odnawia kontrakty na oryginalne treści

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.