Universal Music Group, największa w USA wytwórnia muzyczna, oraz należący do Google serwis YouTube są bliskie podpisania umowy, której wynikiem będzie powstanie całkowicie nowej strony z muzycznymi klipami wideo – donosi CNET News. Serwis miałby nosić nazwę Vevo i aspirowałby do miana największego tego typu miejsca w sieci.
Po co kolejny serwis, skoro wiele teledysków można znaleźć w „normalnym” YouTube? Tym bardziej, że ma być on bardzo zbliżony funkcjonalnością do najdroższego dziecka Google? Universal już teraz zarabia miliony dolarów na treściach i reklamach w YouTube. Kanał należący do wytwórni jest największy w serwisie; odwiedzono go już 3,5 miliarda razy. Ma więc apetyt na więcej. A perspektywa przyciągnięcia reklamodawców do nowego projektu jest zapewne przekonującym argumentem także dla Google. Zwłaszcza, że Vevo może być przedstawiano jako przedstawiciel profesjonalnego podejścia do muzycznego biznesu. Mają znaleźć się w nim nie tylko teledyski, ale również wywiady i treści tworzone przez samych artystów.
Vevo może być lepszym pomysłem na robienie pieniędzy niż niedawno wprowadzony pomysł z treściami, które można z YouTube pobrać na swój twardy dysk. Może przyciągnąć reklamodawców, których nie przekonują amatorskie filmiki.
Oficjalna odpowiedź na opublikowane przez CNET informacje brzmi: „jak zawsze pracujemy z naszymi partnerami by znaleźć twórcze drogi łączenia muzyki, artystów i fanów”. Tymczasem YouTube ma już 100 milionów widzów w USA, według danych zaprezentowanych przez comScore.
Umowa ma zostać podpisana w ciągu najbliższych sześciu tygodni. Do współpracy zostały zaproszone również inne wytwórnie, takie jak Sony Music Entertainment, Warner Music Group, czy EMI.
Czy Vevo jest dobrym pomysłem? Czy Waszym zdaniem ma szansę stać się złotym dzieckiem Google?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.