YouTube z wypożyczalnią filmów

Opublikowano: 10 maja 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Google udostępnia w serwisie YouTube katalog ok. 3 tys. filmów do wypożyczenia.  Firma chce w ten sposób konkurować z takimi platformami jak Netfix, Hulu, Amazon czy Apple.

Wypożyczalnia dostępna jest pod adresem youtube.com/movies. Obok darmowych produkcji, które dostępne były w serwisie od 2009 roku, pojawiły się filmy, które można wypożyczyć. Są to zarówno klasyki jak „Człowiek z blizną“ czy „Taksówkarz“, jak i nowości – „Jak zostać królem“ czy „Poznaj naszą rodzinkę“. W serwisie pojawić mają się również dodatki znane z wydań DVD takie jak kulisy powstawania filmu czy wywiady z autorami oraz treści produkowane przez fanów i użytkowników YouTube.

Za wybrane filmy należy zapłacić ok. 3-4 dolarów. Użytkownik może w ciągu 30 dni od wypożyczenia rozpocząć oglądanie, a film będzie dostępny przez 24 godziny od tego momentu i będzie można zobaczyć go wielokrotnie.

YouTube z wypożyczalnią filmów 1

W YouTube znaleźć możesz coraz więcej treści, które kochasz (…) Spędzasz pięć godzin dziennie oglądając telewizję i zaledwie 15 minut dziennie w YouTube. A ponieważ linia pomiędzy online a offline zanika, jesteśmy przekonani, że to się zmieni – przekonuje na blogu Salar Kamangar, szef YouTube.

Wprowadzanie wypożyczalni wideo jest kolejnym krokiem na drodze do profesjonalizacji treści dostępnych w YouTube. Serwis w dużej mierze wypełniają amatorskie, zabawne, a często głupie filmiki. Google chce to zmienić wprowadzając kolejne rozwiązania znane z telewizji czy innych cyfrowych platformy dystrybucji wideo takich jak Netfix czy Hulu.

Wypożyczalnia dostępna jest obecnie jedynie dla mieszkańców USA.

 

Dawid ZarazińskiYouTube z wypożyczalnią filmów

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.