Korzystasz z kilku lub kilkunastu serwisów społecznościowych? Poświęcasz godziny by sprawdzić co w każdym z nich piszczy? Wyrywasz włosy ze swej prawie łysej głowy aktualizując każdy ze swoich profili ulubioną metodą studentów: kopiuj – wklej? Z pomocą przychodzi Power.com – który chce byś przeżył społecznościową nirwanę używając tylko jednej platformy…
Power.com wystartował właśnie w swojej międzynarodowej odsłonie. I choć wymaga jeszcze sporo pracy zanim będzie naprawdę przekonywający (ma pewne bugi i jest dość wolny, co spowodowane jest zapewne dużą ilością odwiedzin) to potencjał ma ogromny i jest naprawdę fascynujacy.
Cel jest szlachetny. Do dziś problem posiadania wielu kont w różnych serwisach był dość męczący, szczególnie w tych miejscach gdzie liczy się chwila obecna, to co robimy teraz. Możesz używać Facebooka regularnie, ale masz zapewne konto na MySpace, używasz GTalk itd. Co robisz, kiedy chcesz komunikować się z przyjaciółmi za pomocą jednego konkretnego serwisu? No właśnie…
Wiele firm próbowało znaleźć odpowiedź na ten problem. Rozbijały się jednak o klify masowej adaptacji. Jest więc FriendFeed, który umożliwia dzielenie się tym co robimy na różnych stronach z poziomu jednego interfejsu. Jest on popularny wśród społeczności technologicznej z Krzemowej Doliny, ale nie przebił się jeszcze do serca masowego użytkownika. Są również inne, takie jak Socialthing, Piaxo, Strands, Spokeo, Profilelinker itd. Wszystkie one są jednak niedoskonałe.
Power.com, serwis którego główna siedziba zlokalizowana jest w Rio de Janeiro, przekonuje, że daje nam zupełnie nową jakość umożliwiając jeszcze łatwiejszą synchronizację profili i komunikatorów – nie zmuszając jednak do używania „stron trzecich”. Możesz używać Power.com do aktualizowania dowolnej sieci, z której korzystasz. Jeżeli uaktualnisz profil na Facebooku, Power.com zrobi to samo z twoim kontem na Hi5 itd. FriendFeed jest repozytorium tego co robisz na innych stronach, Power.com umożliwia ci aktualizację z ich własnej strony lub każdej innej. To samo z wiadomościami. Możesz wysłać wiadomość gdziekolwiek z dowolnego miejsca, w dowolnym formacie. Przynajmniej taka jest wizja.
Społeczność dotyczy ludzi, nie miejsca – sprawiamy, że „gdzie” jest nieistotne – powiedział Steve Vacahni, CEO firmy. Przekonuje, że nie chce stworzyć jednej platformy, na której ludzie wysyłają i odbierają aktualizacje. – Chcemy by kontynuowali oni korzystanie ze stron, których aktualnie używają – mówi.
Power.com pozostaje w fazie beta, obsługuje więc limitowaną liczbę serwisów. W USA są to MySpace, Facebook, Google, MSN i Hi5. Już niedługo dołączą do tej listy LinkedIn i Twitter. By rozpocząć korzystanie z serwisu jesteś jednak zmuszony do zalogowania się do wszystkich tych serwisów ze strony Power.com.
Twórcy serwisu pracowali do tej pory w ukryciu. Twierdzą jednak, że w ciągu dwóch lat zarejestrowało się 5 milionów użytkowników. Serwis ma 500 tys. odwiedzin dziennie, 300 tys. pochodzi wprost ze strony startowej. To ogromne obciążenie dla takiego przedsięwzięcia.
Firma zatrudnia 70 pracowników. Pochłonęła 8 milionów zeszłorocznej dotacji, z czego 6 milionów dolarów pochodziło z Draper Fisher Jurvetson, firmy VC związanej z Doliną Krzemową. Firma oczekuje 30 milionów zarejestrowanych użytkowników na koniec 2009 roku.
Za: VentureBeat, Read Write Web, Marketing Pilgrim, Social Times
admagazine.pl
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.