W projekcie ’Wyślij Wiadomość’ może wziąć udział każdy, kto odwiedzi stronę internetową wyslijwiadomosc.pl. Po wejściu na stronę będzie można wysłać wiadomość liczącą maksymalnie 360 znaków. Jest to pierwszy tego typu, powszechnie dostępny projekt na świecie. Na stronie znajdują się również materiały o charakterze popularnonaukowym dotyczące astronomii. Będzie ona dostępna w kilku językach, min. w angielskim, rosyjskim i niemieckim.
'Traktujemy projekt ’Wyślij Wiadomość’ jako tworzenie spuścizny dla przyszłych pokoleń. Chcemy umożliwić to jak największej liczbie osób. Jeśli komunikat wróci kiedyś na Ziemię, będzie on swego rodzaju łącznikiem miedzy nami, a naszymi następcami. W ten sposób chcemy podkreślić jak ważne dla naszej firmy jest podkreślenie tradycji i historycznej ciągłości’ – mówi Krzysztof Rut, dyrektor ds. komunikacji w Grupie Żywiec S.A., partnera projektu.
Wszystkie zebrane wiadomości z projektu 'Wyślij Wiadomość’ będą wysłane w przestrzeń kosmiczną 11 stycznia 2006 roku z radioteleskopu w Państwowym Ośrodku Kontroli
i Testów Kosmicznych w Evpatorii na Krymie. Wiadomości będą przetworzone zgodnie
z możliwościami kodowania przez urządzenia radioteleskopu. Przyjmą postać fali elektromagnetycznej, która zostanie wysłana w kierunku gwiazd z prędkością światła – 300 tys.km./sek. Wiadomość będzie składała się z dwóch części: krótkiej – naukowej i długiej
– złożonej z tekstów uczestników projektu. Czas wysyłania danych będzie wynosił około
5 godzin.
'Projekt 'Wyślij Wiadomość’ to doskonała okazja do popularyzacji osiągnięć polskiej astronomii poprzez zabawę. Mam nadzieję, że uczestniczenie w tego typu projekcie podniesie motywację do zdobycia większej wiedzy na temat astronomii. Marzenie o zdobyciu odległych zakątków kosmosu i chęci nawiązania kontaktu z innymi cywilizacjami towarzyszyło chyba każdemu z nas. Dzięki temu projektowi wiele osób ma szansę na zrealizowanie przynajmniej ich części.’ – mówi ekspert merytoryczny projektu, prof. Edwin Wnuk, dyrektor Obserwatorium Astronomicznego UAM w Poznaniu.
Na podstawie analizy treści wysłanych wiadomości zostanie opracowany raport socjologiczny. Dzięki któremu będzie można się dowiedzieć, co jest najważniejsze dla polskiego społeczeństwa i co jego przedstawiciele chcieliby zostawić po sobie potomności. Dokument ten będzie spuścizną dla przyszłych pokoleń i skarbnicą wiedzy na temat wartości, celów i postaw ich przodków. Raport przygotuje dr Mirosław Pęczak, socjolog z Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Partnerem projektu 'Wyślij Wiadomość’ jest Grupa Żywiec S.A.
Strona wyslijwiadomosc.pl została przygotowana przez agencję interaktywną Max Weber.
Wpisy promowane
- Przewaga Biura Rachunkowego Online nad Stacjonarnym Biurem RachunkowymW dzisiejszych czasach, kiedy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na korzystanie z usług biur ...
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.