Zdobywanie klientów na Instagramie – czy to możliwe?

Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Służy głównie do publikowania treści graficznych, przez co jest wyjątkowo łatwy i przyjemny w odbiorze. Instagram pomału wypiera uwielbianego jeszcze kilka lat temu Facebooka. Można tam zaleźć treści na przeróżne tematy, a coraz częściej także oficjalne profile znanych i nieznanych marek. Wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie konta na Instagramie, ponieważ biorąc pod uwagę popularność portalu, można liczyć na dotarcie w ten sposób do szerokiego grana odbiorców, a także zdobycie wiedzy na temat preferencji potencjalnych klientów.

Jak Instagram może nam pomóc zdobyć klientów?

Dawniej Facebook czy Instagram kojarzył się głównie z wrzucaniem prywatnych zdjęć oraz dzieleniem się ciekawymi informacjami poprzez udostępnianie. Obecnie usługi internetowe tego typu są wykorzystywane do wielu innych, znacznie bardziej skomplikowanych celów. Przykładem może być prowadzenie kampanii biznesowych na Instagramie. Aktywność w social mediach pozwala w wielu przypadkach znacznie zwiększyć szanse na sukces, ponieważ rozszerza grono odbiorców danej firmy. W myśl zasady „Get Found and Be Seen” warto dać się w ten sposób znaleźć swoim klientom.

Zdobywanie klientów na Instagramie – czy to możliwe? 1
Zdobywanie klientów na Instagramie

Reklamowanie się na Instagramie

Media społecznościowe pozwalają przedsiębiorcom nieco zbliżyć się do klienta, lepiej poznać jego oczekiwania, a także zapewnić mu stały kontakt z firmą. Na oficjalnych, dobrze prowadzonych profilach konkretnych marek można najczęściej znaleźć ciekawy content, w który umiejętnie wplata się reklamy produktów. Dobrze wypromowany profil na Instagramie, czyli taki z dużą liczbą Instagram Followers to gwarancja dobrego, pierwszego wrażenia u potencjalnych klientów. Potencjalni klienci mają możliwość zapoznania się z ofertą firmy, a także obserwowania danego profilu i dodawania reakcji pod postami. Dzięki takim interakcjom usługodawca wie, co cieszy się dużą popularnością, a co znacznie mniejszą. Dodatkowo reklamowane w ten sposób produkty mają szanse dotrzeć do większego grona odbiorców, ponieważ klienci mają w zwyczaju polecać sobie między sobą sprawdzone produkty, a przez Internet jest to bardzo łatwe – wystarczy udostępnić link do posta lub relacji.

Tworzenie jakościowych treści na Instagramie

W przypadku oficjalnych profili biznesowych na Instagramie bardzo ważne jest zachowanie dobrej jakości treści zawierające ciekawe i wartościowe informacje. Muszą być one jak najlepiej dopasowane do potrzeb klienta i sprawiać, że użytkownik autentycznie się nimi zainteresuje. Nie sztuka jest stworzyć prosty opis SEO pod wyszukiwarki. Takie posty być może wyświetlą się wielu użytkownikom, ale jeśli nic nie przykuje ich uwagi, nie przyniesie to oczekiwanych efektów.

Obserwowanie potencjalnych klientów na Instagramie

Podobnie jak w każdym działaniu marketingowym, również w przypadku firmowej działalności na Instagramie w centrum naszego działania powinien być klient. Warto mieć dokładnie określoną grupę użytkowników, do których będą dopasowywane treści publikowane na profilu. Bardzo ważne jest także obserwowanie potencjalnych klientów. W ten sposób jesteśmy w stanie śledzić szybko zmieniające się trendy oraz automatycznie dopasowywać swoją ofertę (oraz content reklamujący) do potrzeb naszego grona odbiorców.

Jak zachęcić ludzi do zakupu u nas?

Czasami sama reklama nie wystarcza do tego, by klienci obdarzyli zaufaniem młodą, rozwijającą się firmę. Warto wówczas wykorzystać tzw. attraction marketing, który ma za zadanie przyciągnąć większą liczbę klientów. poprzez zaoferowanie im czegoś w zamian, np. darmowego prezentu w postaci krótkiego e-booka, niewielkiego kodu rabatowego lub innego wirtualnego drobiazgu. Instagram jest świetnym miejscem do stosowania tego typu praktyki, ponieważ z uwagi na popularność serwisu możemy liczyć na to, że oferowany przez nas „bonus” dotrze do dużej ilości osób. Dzięki temu klienci którzy jak dotąd się wahali, będą mogli sami ocenić nasz produkt lub usługę (a przynajmniej jej fragment) oraz docenić naszą pracę poprzez zakup produktów z oferty regularnej.

Podsumowanie

Internet jest bardzo silnym narzędziem marketingowym, trzeba tylko umieć go dobrze wykorzystać. Posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej, a także kont w mediach społecznościowych to obecnie podstawa dobrze funkcjonującego biznesu. Instagram jest idealnym miejscem zarówno dla początkujących marek, jak i tych, które posiadają stałą pozycję na rynku. Dzięki social mediom możemy nie tylko dotrzeć do większej ilości odbiorców, zachęcić do zakupu naszych produktów, a także lepiej poznać preferencje i oczekiwania potencjalnych klientów

Wpisy promowane

Wydarzenia

e-Commerce Polska awards
14.05.2021
Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry