Niemal połowa sklepów internetowych oprócz kanałów własnych prowadzi również sprzedaż na Allegro. Jednak przez zmiany w polityce tego portalu sprzedawcy sprzedają mniej. Według danych platformy Shoper, niższe przychody dotyczą szczególnie branży dziecięcej, mody, akcesoriów i sportu.
Dla sprzedawców internetowych serwisy, takie jak Allegro, DaWanda czy Mustache, stanowią dodatkowy punkt styku z marką. Prowadzą oni równolegle sprzedaż we własnym sklepie internetowym oraz na zewnętrznym portalu, by docierać do klientów różnymi kanałami. Z ostatniego rocznego raportu platformy Shoper, ze stycznia bieżącego roku, wynikało, że niemal połowa (49 proc.) sklepów korzystających z tego oprogramowania sprzedaje również na Allegro.
Czy wprowadzone w ostatnich miesiącach przez Allegro zmiany w zasadach publikowania i promowania ofert na portalu wpłynęły realnie na sprzedaż sklepów? Z zestawienia danych o sklepach z platformy Shoper sprzedających na portalu aukcyjnym wynika, że niektóre sklepy na Allegro sprzedają wyraźnie coraz mniej.
Dzieci, odzież, akcesoria i sport sprzedają mniej
Udział sprzedaży na Allegro wśród całkowitej sprzedaży sklepów spadł o kilka procent, ale duże różnice widać szczególnie w kilku branżach. Największe spadki na Allegro w tym roku w porównaniu do 2016 ponieśli sprzedawcy branży dziecięcej i odzieżowej – udział z portalu aukcyjnego w ich przychodach spadł o 21 proc. Sprzedaż na Allegro miała również mniejszy udział w całkowitej sprzedaży w sklepach z działu upominki i akcesoria (- 16 proc.) oraz sport i podróże (- 13 proc.).Warto zauważyć, że do tej pory były to sklepy, które na portalu aukcyjnym sprzedawały zazwyczaj więcej niż przez własny e-sklep. Obecnie uzyskują oni większe przychody z kanału własnego niż z Allegro.
Jednocześnie te same cztery branże odnotowały największy spadek przychodów z Allegro. Najwięcej, bo o 31 proc., spadły przychody sklepów z branży sport i podróże. Sklepy oferujące artykuły dla dzieci straciły 27 proc., a podmioty sprzedające modę oraz upominki i akcesoria – po 23 proc. przychodów.
Trudno jednoznacznie oceniać, dlaczego przychody z Allegro spadły. Powodem mogą być zmiany wprowadzane sukcesywnie w tym serwisie, skutkujące zwiększeniem kosztów sprzedaży. Drugim powodem może być wejście na Allegro dużych marek, z którymi trudniej konkurować mniejszym podmiotom. Warto zaznaczyć też, że Allegro swój debiut w sprzedaży detalicznej zaczęło właśnie od kategorii dziecięcej, co po kilkunastu miesiącach przyniosło efekty. Od jakiegoś czasu zauważamy też zwiększone zainteresowanie inwestowaniem we własny kanał sprzedaży i wspieranie go działaniami reklamowymi, m.in. kampaniami AdWords, co bezpośrednio wpływa na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie -Jacek Zientkiewicz, Brand Manager platformy Shoper.
Nie wszyscy tracą
Nie wszystkie branże odnotowują w tym roku straty na Allegro. Bardzo dobrze sobie radzą komputery i żywność. Sklepy zajmujące się sprzedażą komputerów mogą się cieszyć aż 120 proc. wzrostem przychodów z transakcji na portalu, a ich udział z Allegro w przychodach wzrósł o 8 proc. Przychody sprzedawców artykułów spożywczych na portalu zwiększyły się o jedną trzecią przy jednoczesnym wzroście udziałów Allegro w sprzedaży o 19 proc.
Dane pochodzą ze sklepów korzystających z platformy Shoper, które prowadziły sprzedaż na Allegro w okresie czerwiec-lipiec 2016 i 2017.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.