Zgodnie z zapowiedzią, od wyników za styczeń 2010, zaczną obowiązywać zmiany w prezentacji wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Obejmują one wprowadzenie trzech nowych wskaźników, modyfikację zakresu prezentowania danych dla witryn audytowanych i nieaudytowanych oraz prezentacji danych dla aplikacji.
Pierwsza zmiana dotyczy sposobu prezentacji danych. Od wyników za styczeń 2010 dla witryn nieaudytowanych podawane są jedynie podstawowe parametry: liczba realnych użytkowników, zasięg, współoglądalność. Pozostałe wskaźniki, pokazywane dotychczas dla witryn nie objętych audytem opierały się na estymacji. Mając na uwadze podniesienie jakości prezentowanych danych zdecydowano, że wszystkie dostępne w badaniu parametry będą publikowane wyłącznie dla witryn audytowanych.
Druga zmiana to dodanie do wyników stron audytowanych trzech nowych wskaźników oglądalności: cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz sumy cookies. Ich wprowadzenie ułatwi tworzenie analiz i mediaplanów.
Trzecia zmiana polega na zaprezentowaniu rankingu aplikacji w jednym zestawieniu. Zawiera ono wyniki komunikatorów internetowych, aplikacji desktopowych, czytników RSS oraz dodane od wyników za styczeń – odtwarzaczy multimedialnych. Liczba prezentowanych w zestawieniu aplikacji istotnie się zwiększyła. W związku z wprowadzanymi zmianami oglądalności aplikacji, Rada Badania zdecydowała o zastąpieniu wskaźnika Real User (RU) wskaźnikiem „Aktywne programy” – oznaczającym liczbę użytkowników mających na swoich komputerach aktywny proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu.
– Dzięki wprowadzonym zmianom przygotowanie analiz staje się dużo prostsze – mówi Andrzej Garapich, Prezes PBI. Marketerzy otrzymują porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric Dodatkową pomoc przy tworzeniu media planów stanowi prezentacja rozbudowanego rankingu aplikacji oraz wprowadzenie większej liczby wskaźników, takich jak liczba cookies – pozyskiwanych dotychczas z innych niż Megapanel źródeł. Teraz wszystkie istotne wskaźniki pochodzą z jednego, autoryzowanego źródła – dodaje.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!