Kaspersky Lab, producent rozwiązań przeznaczonych do ochrony danych, opublikował nowy artykuł dotyczący ewolucji technologii wykorzystywanych w celu wykrywania szkodliwego kodu, autorstwa Alisy Shevchenko, starszego analityka szkodliwego oprogramowania z firmy Kaspersky Lab.
W artykule opisane zostały różne metody wykorzystywane podczas wykrywania szkodliwego kodu z naciskiem na technologie, które nie wymagają stosowania sygnatur zagrożeń. Omawiając technologie wykrywania, Alisa wyróżnia dwa główne komponenty – techniczny i analityczny.
Komponent techniczny obejmuje takie techniki jak analizowanie kodu pliku jako sekwencji bajtów, emulowanie kodu programu, wirtualizacja, monitorowanie zdarzeń systemowych oraz szukanie anomalii w systemie. Komponent analityczny może obejmować proste porównanie obiektów, porównanie złożone lub systemy ekspertowe, które wydają werdykty na podstawie dogłębnej analizy danych.
Ponadto Alisa bada, które algorytmy są wykorzystywane w poszczególnych technologiach wykrywania szkodliwego oprogramowania. Opisuje zalety i wady różnych metod wykorzystywanych w celu wykrywania zagrożeń, wykazując, że nie istnieje żadna uniwersalna czy „najlepsza” metoda.
Na koniec Alisa radzi, w jaki sposób należy wybierać ochronę niewykorzystującą sygnatur. Wybierając technologię użytkownik powinien kierować się wynikami niezależnych testów, ponieważ każda technologia posiada swoje wady i zalety.
Artykuł znajduje się w Encyklopedii Wirusów Viruslist.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab.
www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=467
Wpisy promowane
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.