Kaspersky Lab, producent rozwiązań przeznaczonych do ochrony danych, opublikował nowy artykuł dotyczący ewolucji technologii wykorzystywanych w celu wykrywania szkodliwego kodu, autorstwa Alisy Shevchenko, starszego analityka szkodliwego oprogramowania z firmy Kaspersky Lab.
W artykule opisane zostały różne metody wykorzystywane podczas wykrywania szkodliwego kodu z naciskiem na technologie, które nie wymagają stosowania sygnatur zagrożeń. Omawiając technologie wykrywania, Alisa wyróżnia dwa główne komponenty – techniczny i analityczny.
Komponent techniczny obejmuje takie techniki jak analizowanie kodu pliku jako sekwencji bajtów, emulowanie kodu programu, wirtualizacja, monitorowanie zdarzeń systemowych oraz szukanie anomalii w systemie. Komponent analityczny może obejmować proste porównanie obiektów, porównanie złożone lub systemy ekspertowe, które wydają werdykty na podstawie dogłębnej analizy danych.
Ponadto Alisa bada, które algorytmy są wykorzystywane w poszczególnych technologiach wykrywania szkodliwego oprogramowania. Opisuje zalety i wady różnych metod wykorzystywanych w celu wykrywania zagrożeń, wykazując, że nie istnieje żadna uniwersalna czy „najlepsza” metoda.
Na koniec Alisa radzi, w jaki sposób należy wybierać ochronę niewykorzystującą sygnatur. Wybierając technologię użytkownik powinien kierować się wynikami niezależnych testów, ponieważ każda technologia posiada swoje wady i zalety.
Artykuł znajduje się w Encyklopedii Wirusów Viruslist.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab.
www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=467
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.