Został tylko tydzień na zgłoszenie się do nowej edycji konkursu Deloitte

Opublikowano: 8 lipca 2013. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Tylko tydzień pozostał do zakończenia rejestracji do tegorocznej edycji „Technology Fast 50”, rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej. 

DeloitteProgram, który od czternastu lat organizowany jest przez firmę doradczą Deloitte, uwzględnia zarówno firmy o ugruntowanej pozycji na rynku jak i te, które niedawno rozpoczęły swoją działalność. Głównym kryterium rankingu jest tempo wzrostu osiąganych przychodów. Termin rejestracji upływa 15 lipca br.

Celem konkursu jest zwrócenie uwagi na najszybciej rozwijające się firmy innowacyjne w regionie Europy Środkowej. Program daje również szansę na promocję młodych, niezależnych i dynamicznych spółek. Ranking przeprowadzany jest w kilkudziesięciu krajach świata w tym samym czasie. W regionie Europy Środkowej konkurs obejmuje Polskę, Czechy, Węgry, Łotwę, Estonię, Słowację, Bułgarię, Rumunię, Serbię, Chorwację, Słowenię, Bośnię i Hercegowinę, Albanię, Macedonię, Mołdawię, Czarnogórę oraz Litwę.

Co roku do rankingu zgłasza się coraz więcej firm z Polski. Wszystko na to wskazuje, że podobnie będzie także w tym roku. To cieszy, tym bardziej, że firmy te reprezentują bardzo szeroki wachlarz branż oraz są z różnych regionów kraju. Technology Fast 50 jest jednym z tych zestawień, które udowadnia, że nawet w okresie spowolnienia gospodarczego można rozwijać ciekawe przedsięwzięcia, pomnażać przychody, zdobywać nowe rynki oraz klientów – powiedział Jakub Bojanowski, partner Deloitte odpowiedzialny w Polsce za sektor Technologii, Mediów i Telekomunikacji.

Konkurs Deloitte obejmuje kategorię główną „Technology Fast 50” oraz dwie podkategorie: „Wschodzące Gwiazdy” i „Wielka Piątka”. Zwycięzców typuje się w oparciu o procentowy wzrost przychodów operacyjnych w analizowanych latach. Aby wziąć udział w konkursie spółka powinna spełniać następujące kryteria:

  • opracowywać lub wytwarzać autorskie technologie i/lub ponosić istotne nakłady na prace badawczo-rozwojowe;
  • posiadać strukturę własności, która wyklucza udziały większościowe inwestorów strategicznych;
  • posiadać siedzibę w jednym z krajów uczestniczących w programie;
  • osiągać określony poziom przychodów i działać przez określony okres czasu:

Polskie firmy od lat dominują w europejskim rankingu. W zestawieniu z 2012 r. we wszystkich kategoriach uplasowało się ich aż 37, o 9 więcej niż rok wcześniej. Aż 28 z nich, wyróżniono w głównej kategorii, 9 w podkategorii „Wschodzące Gwiazdy”. Rodzime spółki stanowiły 54 proc. wszystkich podmiotów obecnych w ubiegłorocznym rankingu, a w pierwszej dziesiątce „Technology Fast 50” znalazło się ich sześć. Na trzecim miejscu zadebiutowała gliwicka spółka i3D (oferująca usługi i produkty z zakresu technologii VR). Drugi rok z rzędu zwycięzcą w głównej kategorii rankingu była rumuńska firma Vola.ro, sprzedająca bilety lotnicze przez Internet.

Rejestracja nadal trwa, ale już widać pewne tendencje jeśli chodzi o branże w jakich działają zgłoszone spółki. Na obecną chwilę region Europy Środkowej został zdominowany przez firmy oferujące usługi z zakresu oprogramowania. Stanowią one aż 45 proc. wszystkich zarejestrowanych do tej pory spółek. Drugą najbardziej popularną branżą okazał się Internet. Firmy opierające swoją działalność na możliwościach internetu to jedna czwarta wszystkich zarejestrowanych.

Rejestracja on-line: www.deloitte.com/fast50ce Udział w rankingu jest bezpłatny.

Zarejestrowane firmy, które spełnią kryteria kwalifikacji, automatycznie wezmą udział w ogólnoeuropejskim rankingu „Deloitte EMEA Technology Fast 500”.

Dawid ZarazińskiZostał tylko tydzień na zgłoszenie się do nowej edycji konkursu Deloitte

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.