Zupy Campbell smakują lepiej z IBM

Firma Campbell zamierza przenieść wybrane aplikacje biznesowe do systemów działających w Internecie, wykorzystując nowe rozwiązanie e-workplace autorstwa IBM „DynamicWorkplaces”.

IBM poinformował, że firma Campbell Soup Company zamierza zastosować architekturę IBM Global Web do przeniesienia do Sieci wybranych procesów biznesowych, wdrażając na początek rozwiązanie e-workplace opracowane pierwotnie przez IBM na własne potrzeby. Firma zamierza następnie przenieść do zaawansowanych systemów działających w Internecie inne krytyczne dla firmy procesy, jak zaopatrzenie elektroniczne i zarządzanie kontaktami z klientami.

Campbell zamierza zastosować architekturę IBM do przekształcenia i optymalizacji sposobu, w jaki globalny dział IT firmy wykorzystuje systemy i rozwiązania wewnątrz firmy, pozostawiając lokalnym zespołom IT wolną rękę w zakresie dostosowania ostatecznego kształtu do specyficznych potrzeb biznesowych. Tworząc nowe środowisko robocze i personalizując interfejs użytkownika, Campbell spodziewa się zwiększyć produktywność pracowników i podnieść poziom obsługi partnerów biznesowych.

Campbell jest pierwszym odbiorcą nowej komórki działu IBM Global Services, utworzonej na potrzeby technologii e-biznesowych opracowywanych w firmie. Podstawowe cele to: zmniejszenie złożoności rozwiązań, wzrost wydajności, kontrola kosztów i zasadnicza zmiana sposobu współpracy pracowników między sobą i z partnerami biznesowymi.

Ogólnoświatowy zespół nowej komórki IBM Global Services, liczący 2000 osób i korzystający ze wsparcia 300 pracowników badawczych, obejmie zakresem swojego działania całą firmę i partnerów zewnętrznych w celu wypracowania jednolitej oferty rozwiązań e-workplace. Grupa wykorzysta doświadczenia zebrane przez IBM podczas tworzenia własnych rozwiązań e-workplace, jak również doświadczenia w zakresie konsultingu, szybkiej implementacji środowisk roboczych i technologii Websphere Portal. Zastosowane będą także przydatne technologie pomocnicze, takie jak e-meeting, e-learning i instant messaging.

Analitycy przemysłowi oceniają, że sprzedaż podstawowych elementów tworzących rynek e-workplace wyniesie prawie 12 mld USD w roku 2002 i wzrośnie do 53 mld USD w roku 2005. Firma analityczna Gartner przewiduje, że do roku 2006 80% zakończonych sukcesem transformacji e-biznesowych będzie zawierało jasno określony program e-workplace.

Zmiany w firmie Campbell Soup Company

– Nowe rozwiązanie e-workplace i architektura IBM Global Web to istotne czynniki dalszego rozwoju naszego biznesu – powiedział Doreen Wright, wiceprezes i CIO Campbell Soup Company. Samodzielne opracowywanie takich rozwiązań jest zbyt czasochłonne i kosztowne dla firm takiej wielkości, jak nasza. IBM, sam będący liderem e-biznesu, wykonał świetną pracę tworząc środowisko e-workplace i ma szereg wymiernych efektów we wspieraniu technologii e-biznesu. Będziemy wykorzystywać sprawdzoną infrastrukturę e-biznesową, architekturę IBM Global Web, w celu szybszego dostarczania nowych rozwiązań biznesowych i przystosowywania istniejących zasobów aplikacji do pracy w Sieci, zapewniając w ten sposób poziom funkcjonalności i współpracy, jakiego oczekują i wymagają obecnie klienci wszechstronnie obyci z technologiami internetowymi – kontynuował Doreen Wright. Skracając czas wprowadzenia na rynek nowych inicjatyw bazujących na Sieci, będziemy w stanie szybko reagować na zmieniające się wymagania rynku, tworząc przyjazne, partnerskie stosunki między naszymi działami realizującymi główne zadania biznesowe a naszą globalna strukturą IT.

Jak twierdzi Joe Brand, dyrektor działu Enterprise Architecture w firmie Campbell, architektura IBM Global Web sprawi, że struktury IT wewnątrz firmy Campbell będą mogły lepiej reagować na potrzeby innych działów firmy i klientów zewnętrznych. Twierdzi on, że nowy Enterprise Portal zredukuje istniejące zawiłości systemu, zapewniając ujednolicony dostęp do bieżących aplikacji biznesowych. Ma on także dostarczyć użytkownikowi wyselekcjonowane i spersonalizowane istotne informacje, skracając czas potrzebny na zbieranie informacji na korzyść czasu przeznaczonego na podejmowanie decyzji.

„Dynamic Workplaces” – nowe środowisko e-workplace IBM.
W ramach projektu Dynamic Workplaces IBM oferuje usługi działu IBM Global Services, jak również technologie obejmujące WebSphere Portal, Lotus Domino Extended Search, Lotus Sametime i Quickplace, Tivoli SecureWay, DB2 Universal Database oraz WebSphere Application Server.

Niezależni analitycy stwierdzili, że firmy sięgają do rozwiązań typu e-workplace w celu uzyskania krótkookresowych oszczędności oraz przewagi nad konkurencją w dłuższej perspektywie. Aby sprostać takim wymaganiom, IBM wyposaży klientów w narzędzia niezbędne dla pracownika do pracy w biurze, w domu, w zdalnej lokalizacji czy w podróży. IBM ma nadzieję, że będzie w stanie zapewnić swoim klientom takie same oszczędności i redukcję zbędnych kosztów, jakie udało się osiągnąć wewnątrz firmy.

W ramach ogólnej transformacji e-biznesowej, IBM uniknął wydatków w wysokości 6,2 mld USD w okresie 1 kw. 1998 – 4 kw. 2001, wdrażając rozwiązania e-care dla klientów oraz stosując elektroniczne zaopatrzenie i zdalne nauczanie.

Około 43% wszystkich szkoleń pracowników w roku 2001 przeprowadzono przy zastosowaniu technologii zdalnego nauczania, uzyskując obniżkę kosztów przekraczającą 395 mln USD. Pracownicy IBM realizują 4.800 konferencji internetowych miesięcznie.

W tym samym roku 2001 88% pracowników w Stanach Zjednoczonych, przystępujących do programu opieki zdrowotnej, podpisało odpowiednie dokumenty przez Internet, przyczyniając się w ten sposób do powstania oszczędności przekraczających 1 mln USD. Wewnętrzna książka telefoniczna IBM odnotowuje ponad 1 mln odsłon dziennie – w szczycie do 8.000 na minutę. Roczna oszczędność wynosi 400.000 roboczogodzin. Około dwie trzecie pracowników IBM używa komunikatorów internetowych. Dziennie wysyła się ponad dwa miliony wiadomości. Intranetowa strona domowa IBM odnotowuje ok. 550.000 wizyt dziennie, co oznacza około 150 mln rocznie.

„IBM udostępnia teraz innym narzędzia transformacji, które pomogły nam stać się światowym liderem e-biznesu” – powiedział Ralph Senst, wiceprezes e-Business Collaboration Solutions, IBM Global Services. „Osiągnięcia IBM w dziedzinie budowy e-workplace zasadniczo zmieniły sposób pracy zatrudnionych u nas ludzi. Możemy też dostarczyć naszym klientom rozwiązania e-workplace w postaci usługi na bazie pay-as-you-grow, którą nazywamy „e-business on demand”.

IBM wraz z partnerami takimi, jak Peoplesoft, Cisco i Alcatel zamierza przedstawić pakiet ofert w następujących kategoriach:
ˇ skonsolidowany intranet – integruje setki witryn intranetowych w ramach firmy w ramach jednego punktu dostępowego o jednolitym wyglądzie i sposobie obsługi.
ˇ usługi wewnętrzne dla pracowników – oszczędza zasoby i zmniejsza obciążenie telefonicznych centrów obsługi. Pracownicy mogą zawierać umowy o przystąpienie do systemu opieki zdrowotnej online, zarządzać swoimi programami emerytalnymi, otrzymywać zwrot kosztów za podróże służbowe czy umawiać się na konferencje sieciowe.
ˇ e-learning – przenosi firmowy program szkoleń do Internetu. Sprzedawcy mogą zapoznawać się na bieżąco z nowymi produktami. Szkoleniem może być objęta większa ilość pracowników, co oznacza oszczędność kosztów i redukuje ilość błędów w ramach organizacji.
ˇ baza wiedzy – pomaga nawigować w strukturach firmy. Pracownicy oszczędzają czas, kierując pytania do kolegów, którzy są identyfikowani według nazwiska, stanowiska, numeru telefonu, zdjęcia, zakresu wiedzy, wydziału, zwierzchnika itd.
ˇ wirtualna współpraca – oszczędność czasu. Pracownicy szczebla kierowniczego mogą zawierać transakcje przy użyciu komunikatorów sieciowych, biorąc jednocześnie udział w innym spotkaniu, lub podejmować ważne decyzje dzisiaj zamiast jutro.
ˇ technologia mobilnego biura – elastyczność, zarządzanie ryzykiem. Skoordynowana infrastruktura pozwala pracownikom tworzyć wirtualne środowiska pracy w dowolnej lokalizacji – na miejscu u klienta, w domu, w biurze.
ˇ usługi do samodzielnego wykorzystania przez klientów – oszczędność czasu i pieniędzy. Firmy mogą polepszyć swoje kontakty z dostawcami lub pomóc klientom w samodzielnym rozwiązywaniu problemów, wykorzystując wszystkie powyższe możliwości.

http://www.campbellsoup.com
http://www.ibm.com/pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top