Producent takich hitów jak FarmVille czy CityVille nie może nazwać pierwszego dnia obecności na amerykańskiej giełdzie wymarzonym. Zynga przekonuje jednak, że liczy się cel długookresowy, a firma ma działać jak dynamiczny startup.
Zynga, twórca najgłośniejszych gier społecznościowych (m.in. CityVille, CastleVille, Texas HoldEm Poker, FarmVille, Empires & Allies), tuż przed weekendem zadebiutowała na amerykańskiej giełdzie. Do sprzedaży trafiło 100 mln akcji w cenie 10 dolarów. Debiut przyniósł firmie miliard dolarów.
Po pierwszym pełnym dniu obecności na giełdzie, cena akcji spadła jednak do 9,5 dolara, wahając się w ciągu notowań pomiędzy 11,5 a 9,0 dolara za akcję. Jedynie w pięciu na dwadzieścia dwa przypadki tegorocznych debiutów giełdowych amerykańskich spółek internetowych odnotowano stratę na koniec pierwszego dnia. Wcześniej w tym roku Zynga sprzedawała akcje swoim inwestorom za 14 dolarów.
Właściciele firmy przekonują jednak, że słabszy od oczekiwań wynik nie jest wielkim problemem. Liczą się cele długookresowe, mówią. Chcą dowodzić swojej wartości w nadchodzących latach.
Naszym celem jest zachowanie atmosfery startupu. Wyznawane przez nas wartości pozwalały nam na przekazywanie kontroli i dowodzenia w ręce zespołu. Myślę, że ludzie to doceniają – powiedział Mark Pincus, szef i twórca Zyngi.
Przy poziomie 9,50 dolara za akcję wycena firmy kształtuje się na poziomie 6,6 mld dolarów. Zynga pozyskuje ponad 90 proc. swoich dochodów dzięki obecności na Facebooku.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.