Mobile is not the king anymore! To będzie rok pod znakiem personalizacji, narzędzi analityki internetowej oraz sztucznej inteligencji, przekonuje dział badań i rozwoju PayU.
Ranking jest podsumowaniem prognoz i analiz opublikowanych na przełomie 2016/2017 r. m.in. przez firmy konsultingowe, ekspertów od internetowego marketingu, blogerów technologicznych, specjalistów od SEO i osób zarządzających e-sklepami.
Trend nr 1: Personalizacja
To słowo pada najczęściej w prognozach na 2017 rok i jest odmieniane przez wszystkie przypadki.
Personalizacja ostatecznie zdetronizowała „mobile” jako wiodący trend w branży. Nowoczesny biznes w coraz większym stopniu opiera się na spersonalizowanych ofertach i przekazach marketingowych. Najważniejszym zadaniem właścicieli biznesów internetowych jest doprowadzenie do sytuacji, w której klient będzie czuł, że jest traktowany wyjątkowo. Nie jak jeden z tysięcy konsumentów, lecz ten jeden, szczególny odbiorca, który może liczyć na skrojone pod swój gust produkty, treści, metody komunikacji i obsługę – mówi Aleksandra Lenartowicz z działu badań i rozwoju PayU.
Potwierdzają to liczni eksperci.
Personalizacja będzie kluczem do sukcesu w eCommerce w 2017 roku. Musisz wiedzieć, czego klienci potrzebują, i to często zanim oni sami się tego dowiedzą. Jeśli rozpoznasz potrzebę i dostarczysz im rozwiązanie, zbudujesz rosnącą społeczność lojalnych odbiorców – pisze brytyjska blogerka Kathryn Monkcom.
W 2017 roku zakupy online będą wspierane przez analizę danych bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – wszystko dlatego, że dostosowanie oferty do kontekstu i okoliczności, w jakich znajduje się klient, staje się koniecznością, aby mu w ogóle coś sprzedać – twierdzi John Komarek, założyciel agencji marketingu efektywnościowego Pixelter.
Trend nr 2: Dostawa i zwrot
Dostawa (najlepiej tego samego dnia) i zwroty (najlepiej darmowe) są Świętym Graalem dla branży handlowej. Choć dla wielu e-sprzedawców to wciąż odległy horyzont, dzięki inwestycjom w sieć partnerów i poprawie logistyki, zobaczymy w 2017 wiele pozytywnych zmian na tym polu.
Nie będzie to jednak wynikać z jednej konkretnej innowacji, tylko raczej wielu drobnych usprawnień.
- Nadchodzące miesiące będą stały pod znakiem dostawy tego samego dnia (same-day delivery), której oczekuje coraz więcej konsumentów.
- Wzrośnie liczba lokalnych punktów odbioru (automatów, stacji, kiosków, sklepów spożywczych itp.).
- Branża sprzedażowa wykorzysta rosnącą popularność crowdsourcingu (w końcu paczki mogą przewozić nie tylko kurierzy, ale też „zwyczajni” kierowcy, w tym pracujący dla aplikacji taksówkowych, jak np. Uber).
- Nie słabną również emocje wokół dostarczania przesyłek za pomocą dronów. Choć tę opcję testują wszystkie wielkie firmy z branży eCommerce, to na razie pozostaje ona głównie atrakcyjną wizją marketingową.
Czy te wielkie nakłady na logistykę mają sens? Tak! – Raport firmy Forrester pokazuje, że już 29 proc. osób gotowych jest ponieść dodatkową opłatę, żeby otrzymać zamówienie tego samego dnia – zauważa Kit Smith, content writer w firmie marketingowej Brandwatch.
Trend nr 3: Kanał mobilny
Mobile is the King – to hasło już się wytarło, bo przez ostatnie lata wybrzmiewało w całej branży e-commerce. Temat wciąż jednak pozostaje aktualny i zajmuje wysokie miejsce w rankingu światowych trendów. Urządzenia mobilne odpowiadają już za ponad połowę całego ruchu w internecie i wciąż zwiększają przewagę nad komputerami stacjonarnymi czy laptopami. Eksperci przewidują, że w 2017 roku m-commerce osiągnie nowe szczyty popularności i dochodowości. Tymczasem z perspektywy e-sklepów wciąż sporo pozostało do zrobienia.
To może wydawać się zaskakujące, ale dużo część konsumentów wciąż nie jest zadowolona z tego, w jaki sposób kupuje się za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Ponad połowa z nas woli finalizować transakcję przy pomocy pecetów, a wielu ma obawy dotyczące prywatności i bezpieczeństwa – pisze Robert Allen, redaktor serwisu Smart Insights.
Jak podaje Gartner, w 2017 roku zachowania konsumentów spowodują wzrost przychodów z mobile w branży eCommerce o co najmniej 50 procent – zauważa Michael Lazar, specjalista od marketingu internetowego, autor w serwisie Engadget.
Na pozycjach 4-10 w rankingu PayU znalazły się: analityka i targetowanie, social commerce, omnichannel, płatności, sztuczna inteligencja, wirtualny asystent zakupowy oraz obsługa klienta w czasie rzeczywistym.
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!