Użytkownicy najpopularniejszych kart płatniczych w Polsce – Visa i Mastercard – mogą płacić w nowoczesny sposób, wybierając Click to Pay w sklepach i serwisach internetowych oraz w aplikacjach mobilnych połączonych ze stroną płatniczą systemu PayU. Usługa Click to Pay to nowy standard płatności kartą w Internecie, którego celem jest wyeliminowanie konieczności ręcznego wpisywania danych karty przy każdym zakupie. Karty płatnicze są jedną z najpopularniejszych metod płatności w transakcjach w e-handlu. Z danych Narodowego Banku Polskiego (NBP) wynika, że w III kwartale 2024 r. wykonano nimi aż 79,8 mln transakcji online o łącznej wartości 13 mld złotych, co oznacza wzrosty o odpowiednio 4,3% i 3,4%.

Jak działa Click to Pay?
Click to Pay to bezpieczny i wygodny sposób płacenia za zakupy w internecie, którego celem jest wyeliminowanie potrzeby każdorazowego wpisywania danych karty płatniczej podczas dokonywania płatności on-line. Aby zarejestrować kartę w systemie, posiadacz karty powinien wprowadzić dane karty oraz jej właściciela na stronie płatności PayU. Urządzenie, na którym dokonuje się rejestracji, można dodać do listy zaufanych, dzięki czemu zostanie ono łatwo rozpoznane podczas kolejnych zakupów, co umożliwi płatność bez podawania kodów. Przy następnej płatności w ramach bramki płatniczej PayU wystarczy kliknąć Click to Pay, a płatność zostanie automatycznie zrealizowana. Usługa ta bazuje na międzynarodowym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez konsorcjum organizacji kartowych EMV Co.
Korzyści dla użytkowników i sklepów internetowych
Click to Pay znacząco upraszcza proces płatności, czyniąc go jeszcze szybszym i wygodniejszym dla użytkowników. Często wystarczy jednorazowe zapisanie danych karty w procesie płatności, aby przy kolejnych zakupach płacić jednym kliknięciem, niezależnie od sklepu internetowego. Nowe rozwiązanie to także korzyść dla sklepów internetowych. Click to Pay usprawnia proces płatności, co może prowadzić do wyższej konwersji zakupowej i mniejszej liczby porzuconych koszyków. Dzięki znacznemu ograniczeniu konieczności ręcznego wpisywania danych karty, sprzedawcy mogą zaoferować swoim klientom szybsze, bardziej intuicyjne i bezpieczne zakupy, co przekłada się na wzrost ich satysfakcji i lojalności.
Dane Izby Gospodarki Elektronicznej pochodzące z raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2024” potwierdzają, że Polacy coraz częściej korzystają z zakupów internetowych. Już blisko 40% osób kupujących online dokonuje ponad 5 transakcji w Internecie miesięcznie. Jest to wzrost o 9 punktów procentowych w porównaniu do danych z 2023 roku.
Wpisy promowane
- SEO vs. Google Ads – jaką kampanię wybrać?Co opłaca się bardziej: SEO czy Google Ads? Jeśli i Ciebie nurtuje to pytanie, na pewno wiesz już, że odpowiedź ...
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!