W kwietniu 2009 roku portal finansowy www.waluty.com kończy 5 lat. W 2004 roku dał początek jednej z czołowych dzisiaj internetowych spółek mediowych. Obecnie pod marką E-Financial S.A. jest jednym z największych serwisów – filarów Grupy Inwestycje.pl.
Najpierw powstał portal Waluty.com.pl, a na jego bazie wyrosła spółka, która obecnie zajmuje jedno z czołowych miejsc pośród polskich wydawców mediów internetowych. Serwisu, powstał jako niezależne medium zarządzane przez inwestora, gracza giełdowego i biznesmena Grzegorza Czaplę, obecnie Prezesa Zarządu E-Financial S.A.
– Tworząc Waluty.com patrzyłem na rynek z punktu widzenia gracza giełdowego i nie znajdowałem w polskim Internecie serwisu, który kompleksowo traktowałby temat rynku walutowego. Brakowało wówczas informacji o forexie w języku polskim, a większość forexowych domów maklerskich znajdowało i nadal znajduje się za granicą. W Polsce aktualnie mamy tylko 3 brokerów forexowych. To zdecydowanie za mało w 48 milionowym kraju. Dlatego Waluty.com to z jednej strony odpowiedź na wzrastające w Polsce zapotrzebowanie na tego typu portal, z drugiej moja osobista fascynacja forexem i rynkiem internetowym. Dzisiaj portal ma potencjał, a ja mam świadomość, że pomysł okazał się trafiony. – mówi Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu E-Financial S.A.
Layout serwisu w 2004 roku właściwie w niczym nie przypominał obecnego serwisu, który na przestrzeni 5 lat przeszedł dynamiczny proces rozwoju. Wielokrotnie zmieniał się wygląd strony, która rosła w siłę i przybierała kształt medium informacyjnego. Na bieżąco uzupełniania była oferta serwisu, powstawały narzędzia, poszerzał się krąg partnerów i reklamodawców, nastąpił także całkowity rebranding logo, a w kwietniu 2007 roku, po zakupie domeny Waluty.com portal zyskał na jeszcze większej atrakcyjności w oczach reklamodawców.
Pomimo silnego sprofilowania tematycznego, jakim jest rynek walutowy, portal cieszy się stałą popularnością. Obecnie odwiedza go ponad 200 000 unikalnych użytkowników, generując niemal 1 500 000 odsłon. – Internet nie jest obecnie łatwym rynkiem. Konkurencja jest duża, wszyscy uatrakcyjniają swoje możliwości dotarcia do czytelnika i reklamodawcy. Nasz sposób na utrzymanie pozycji to przede wszystkim trzymanie się przyjętej polityki redakcyjnej, wprowadzanie nowych rozwiązań, budowanie i poszerzanie zespołu ludzi, a także promocja, obecność w mediach i inwestowanie w dobrą, rzetelną, wartościową informację. Na tym fundamencie budujemy markę portalu jako liczącego się źródła informacji i atrakcyjnego miejsca dla reklamodawców. – dodaje Prezes Czapla.
Portal jest przeznaczony nie tylko dla graczy na rynku forex. Odkrywa bowiem tajemnice globalnego rynku walutowego także przed tymi, którzy szukają w Internecie kursów walut, wymieniają waluty w bankach i kantorach. Dzięki Waluty.com można porównać różnice w cenach walut NBP, kantorach i forexie. Portal służy więc nie tylko inwestorom grającym na forexie, ale także wszystkim, którzy na co dzień poszukują informacji na temat kondycji poszczególnych, światowych walut.
Waluty.com w liczbach
– Ponad 200 000 unikalnych użytkowników miesięcznie
– Niemal 2 000 000 odsłon miesięcznie
– 89 lat 262 dni to czas spędzony na witrynie przez wszystkich użytkowników (cookies)
– 41 900 to liczba wszystkich artykułów opublikowanych w Waluty.com
– 74 – tyle działów i poddziałów tworzy cały portal, w tym działy tematyczne, narzędzia, porady, aktualności
– 26 – tyle form reklamy dostępnych jest na łamach portalu, w tym bannery, artykuły, sponsoring
Waluty.com
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.