5 lat portalu Waluty.com

Opublikowano: 29 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

W kwietniu 2009 roku portal finansowy www.waluty.com kończy 5 lat. W 2004 roku dał początek jednej z czołowych dzisiaj internetowych spółek mediowych. Obecnie pod marką E-Financial S.A. jest jednym z największych serwisów – filarów Grupy Inwestycje.pl.

Najpierw powstał portal Waluty.com.pl, a na jego bazie wyrosła spółka, która obecnie zajmuje jedno z czołowych miejsc pośród polskich wydawców mediów internetowych. Serwisu, powstał jako niezależne medium zarządzane przez inwestora, gracza giełdowego i biznesmena Grzegorza Czaplę, obecnie Prezesa Zarządu E-Financial S.A.

– Tworząc Waluty.com patrzyłem na rynek z punktu widzenia gracza giełdowego i nie znajdowałem w  polskim Internecie serwisu, który kompleksowo traktowałby temat rynku walutowego. Brakowało wówczas informacji o forexie w języku polskim, a większość forexowych domów maklerskich znajdowało i nadal znajduje się za granicą. W Polsce aktualnie mamy tylko 3 brokerów forexowych. To zdecydowanie za mało w 48 milionowym kraju. Dlatego Waluty.com to z jednej strony odpowiedź na wzrastające w Polsce zapotrzebowanie na tego typu portal, z drugiej moja osobista fascynacja forexem i rynkiem internetowym. Dzisiaj portal ma potencjał, a ja mam świadomość, że pomysł okazał się trafiony. – mówi Grzegorz Czapla, Prezes Zarządu E-Financial S.A.

Layout serwisu w 2004 roku właściwie w niczym nie przypominał obecnego serwisu, który na przestrzeni 5 lat przeszedł dynamiczny proces rozwoju. Wielokrotnie zmieniał się wygląd strony, która rosła w siłę i przybierała kształt medium informacyjnego. Na bieżąco uzupełniania była oferta serwisu, powstawały narzędzia, poszerzał się krąg partnerów i reklamodawców, nastąpił także całkowity rebranding logo, a w kwietniu 2007 roku, po zakupie domeny Waluty.com portal zyskał na jeszcze większej atrakcyjności w oczach reklamodawców.

Pomimo silnego sprofilowania tematycznego, jakim jest rynek walutowy, portal cieszy się stałą popularnością. Obecnie odwiedza go ponad 200 000 unikalnych użytkowników, generując niemal 1 500 000 odsłon. – Internet nie jest obecnie łatwym rynkiem. Konkurencja jest duża, wszyscy uatrakcyjniają swoje możliwości dotarcia do czytelnika i reklamodawcy. Nasz sposób na utrzymanie pozycji to przede wszystkim trzymanie się przyjętej polityki redakcyjnej, wprowadzanie nowych rozwiązań, budowanie i poszerzanie zespołu ludzi, a także promocja, obecność w mediach i inwestowanie w dobrą, rzetelną, wartościową informację. Na tym fundamencie budujemy markę portalu jako liczącego się źródła informacji i atrakcyjnego miejsca dla reklamodawców. – dodaje Prezes Czapla.

Portal jest przeznaczony nie tylko dla graczy na rynku forex. Odkrywa bowiem tajemnice globalnego rynku walutowego także przed tymi, którzy szukają w Internecie kursów walut, wymieniają waluty w bankach i kantorach. Dzięki Waluty.com można porównać różnice w cenach walut NBP, kantorach i forexie. Portal służy więc nie tylko inwestorom grającym na forexie, ale także wszystkim, którzy na co dzień poszukują informacji na temat kondycji poszczególnych, światowych walut.

Waluty.com w liczbach

– Ponad 200 000 unikalnych użytkowników miesięcznie
– Niemal 2 000 000 odsłon miesięcznie
– 89 lat 262 dni to czas spędzony na witrynie przez wszystkich użytkowników (cookies)
– 41 900 to liczba wszystkich artykułów opublikowanych w Waluty.com
– 74 – tyle działów i poddziałów tworzy cały portal, w tym działy tematyczne, narzędzia, porady, aktualności
– 26 – tyle form reklamy dostępnych jest na łamach portalu, w tym bannery, artykuły, sponsoring
Waluty.com

Hanna Laskowska5 lat portalu Waluty.com

Podziel się!

O autorze

hania