Jako przedsiębiorca, nie musisz znać się na usługach, z których korzystasz poprzez firmy zewnętrzne. Znasz się przecież na swoim biznesie i to wystarczy. Nie musisz zostać ekspertem od pozycjonowania SEO, programowania stron internetowych, zarządzeniem call center, czy logistyką firmy sprzątającej, ale musisz skorzystać z usług najlepszej firmy na rynku. Poznaj 5 skutecznych sposobów na to, aby uzyskać najlepszą – cenowo i jakościowo – ofertę na usługę zewnętrzną dla Twojej firmy.
1. Zostań ekspertem w 20 minut i pomóż sobie w prawdziwych negocjacjach
Pamiętaj, że podczas negocjacji z handlowcem potencjalnego usługodawcy, nie możesz dać po sobie poznać, że nie masz o tych kwestiach bladego pojęcia. Jeśli handlowiec wyczuje, że rozmawia z nowicjuszem, na pewno wykorzysta to w ofercie – zapłacisz za dużo za zakres usług poniżej standardu. Proponujemy zatem, abyś przed przystąpieniem do prawdziwych rozmów, wykonał anonimowo kilka kontaktów z handlowcem o ofercie dla Twojej wymyślonej firmy. W takiej rozmowie możesz być szczery – zapytaj od czego zależy koszt usługi, jakie są kluczowe parametry wpływające na cenę oraz jaki jest standardowy zakres usług i z czego mógłbyś zrezygnować i o ile obniży to cenę. Otrzymaj w ten sposób ofertę oraz informację od co najmniej 3 usługodawców z różnych segmentów rynku, tak aby informacje, które otrzymasz były zdywersyfikowane.
2. Wykorzystaj kalkulatory cen usług dla biznesu
Wykorzystaj dostępne w sieci kalkulatory cen usług dla biznesu. Od niedawna pojawiły się w sieci kalkulatory dzięki, którym obliczysz koszt usług firm zewnętrznych dla biznesu. Jest to dobra droga, aby sprawdzić jaka jest średnia cena za usługę w Twoim mieście, której potrzebujesz. Dzięki kalkulatorom uzyskasz referencyjne ceny dla usług podstawowych dla biznesu jak koszt firmy księgowej czy firmy sprzątającej, bo bardziej zaawansowane jak pozycjonowanie lub stworzenie strony internetowej czy koszt call center. Sprawdź na kalkulatordlafirm.pl, czy kalkulator dla szukanej przez Ciebie usługi jest już dostępny.
3. Zbierz oferty od usługodawców z różnych segmentów rynku
Znając już się pobieżnie w temacie oraz znając cenę referencyjną dla poszukiwanej usługi na rynku, możesz przystąpić do zebrania ofert docelowych firm na rynku. W rozmowie z handlowcem, więcej słuchaj niż mów – zminimalizujesz ryzyko, że dostrzeże, że mimo wszystko dalej jesteś nowicjuszem. Zadaj pytania, na które znasz odpowiedzi z poprzednich anonimowych rozmów i jeśli nie spodoba Ci się odpowiedź handlowcy zakomunikuj mu to dosadnie. Odnieś się również bezpośrednio do cen jakie już otrzymałeś anonimowo oraz cen referencyjnych otrzymanych poprzez kalkulatory. Będąc tak przygotowanym do rozmowy, będziesz na uprzywilejowanej pozycji względem handlowca i zwiększysz swoje szanse, na to że firma usługowa potraktuje Cię poważnie i otrzymasz naprawdę dobrą ofertę.
4. Skonfrontuj oferty pomiędzy usługodawcami
Na tym etapie masz już oferty firm usługowych. Porównaj otrzymane oferty zarówno pod względem cenowym jak i zakresem oferowanych usług. Abyś mógł w łatwy sposób porównać oferty, narzuć handlowcy w jaki sposób chciałbyś otrzymać ofertę. Z naszego doświadczenia najlepiej jest poprosić o wycenę usługi modułowo, czyli za każdą czynność lub rodzaj działań osobno. W większości przypadków możesz liczyć na opór handlowcy przed podejściem tego typu, ale przy odrobinie Twojej stanowczości powinieneś taką ofertę otrzymać. Różnice w zakresach i cenach ofert otrzymanych przedyskutuj z handlowcami firm konkurencyjnych. Dzięki temu wejdziesz miękko w fazę twardych negocjacji z handlowcem. Powinieneś na tym etapie uzyskać najlepszą cenę na rynku, a powyższy zabieg pozwoli Ci obniżyć oferty o dodatkowe kilkanaście do kilkudziesięciu procent.
5. Masz już najlepszą cenę: Wykorzystaj portfolio klientów, aby zapytać o jakość świadczonej usługi
Teraz masz już ofertę, która powinna reprezentować najlepszą ofertę za usługę na rynku. Mimo wszystko, nie musi to oznaczać, że jest to najlepsza oferta dla Ciebie. Zapytaj w fazie negocjacji o portfel klientów oraz referencje. Użyj swojego networku, aby nawiązać kontakt z firmami, które są w portfolio firmy usługowej, ale nie dały jej referencji. To najlepszy sposób na to, aby uzyskać obiektywne opinie, co do jakości świadczonych usług firmy, z którą masz zamiar podpisać umowę.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...