„Dobroczyńca Roku 2006”: Heureka wśród półfinalistów

Heureka została półfinalistą prestiżowego konkursu „Dobroczyńca Roku 2006”. Nominację do nagrody agencja otrzymała od Amnesty International za opracowanie i zrealizowanie strategii komunikacyjnej dla „Międzynarodowego Maratonu Pisania Listów”.

Konkurs o tytuł “Dobroczyńcy Roku” jest programem nagradzającym i promującym społeczne zaangażowanie biznesu oraz współpracę firm z organizacjami pozarządowymi. Jego organizatorem jest Akademia Rozwoju Filantropii  w Polsce. W ciągu dziewięciu lat realizacji zyskał renomę i uznanie. Do udziału w tegorocznej, jubileuszowej edycji konkursu Heureka została zgłoszona przez Stowarzyszenie Amnesty International za przeprowadzenie kampanii „Międzynarodowy Maraton Pisania Listów”.

O tytuł „Dobroczyńcy Roku 2006” agencja współzawodniczy wraz z siedmioma pozostałymi firmami w kategorii „Współpraca firmy z organizacją pozarządową”. Uroczyste przedstawienie finalistów 10-tej edycji konkursu nastąpiło 1 marca 2007 roku w rezydencji Ambasadora Stanów Zjednoczonych w Polsce.

Nominacja Heureki do prestiżowego tytułu „Dobroczyńcy Roku” jest wynikiem sukcesu, jaki odniosła kampania „Międzynarodowy Maraton Pisania Listów 2006”. Dla potrzeb akcji społecznej Stowarzyszenia Amnesty International agencja przygotowała i zrealizowała strategię komunikacji, wykorzystując do tego celu najnowocześniejsze techniki i narzędzia marketingowe, wśród których znalazły się, m.in. blog, marketing szeptany i wirusowy, promocja w serwisach Web 2.0, a także uliczne i internetowe działania ambientowe. Na potrzeby projektu Heureka pozyskała ponadto nieodpłatnie partnerów dla Maratonu (m.in. wykonawców strony internetowej, studio filmowe), a także poprowadziła i koordynowała promocję całej akcji w internecie.

Dzięki zaangażowaniu Heureki Maraton spotkał się w Polsce z niespotykanym dotąd zainteresowaniem, zarówno społeczeństwa, jak i samych mediów. W rezultacie podjętych działań udało się zebrać rekordową liczbę listów – ponad 21,5 tysiąca (13 tys. listów w roku 2005). Zaledwie w ciągu tygodnia blog Maratonu osiągnął oglądalność  na poziomie, jakim cieszą się najpopularniejsze blogi w Polsce (ok. 55 tysięcy odsłon). W tym samym czasie promujący akcję spot, umieszczony na Youtube.com, został  obejrzany 4200 razy. Również zainteresowanie mediów Maratonem przekroczyło wyobrażenia jego organizatorów, przekładając się na 72 informacje prasowe, 50 informacji radiowych oraz 14 materiałów, które ukazały się w telewizji.

„Pod wpływem działań podjętych przez Heurekę nastąpiła także ewolucja wizerunku Amnesty International wśród polskiego społeczeństwa. Zaczęto nas postrzegać nie tylko jako stowarzyszenia eksperckie, ale także jako organizację efektywnie działającą na rzecz poprawy sytuacji ofiar łamania praw człowieka. Dzięki akcji nastąpił także znaczny wzrost ilości członków w grupach lokalnych AI” – komentuje koordynator Maratonu – Wojciech Makowski.

„Nominacja Heureki do prestiżowego tytułu „Dobroczyńca Roku 2006” to dla nas wielki zaszczyt. Jednak najbardziej jesteśmy dumni z osiągnięcia dodatkowego celu, który postawiliśmy sobie przed kampanią – zwiększenia ilości aktywistów Amnesty w Polsce i zmiany chwilowego zainteresowania ludzi Maratonem w stałą działalność na rzecz więźniów sumienia i innych akcji Stowarzyszenia” – podkreśla dyrektor kreatywny agencji – Michał Wolniak.

www.heureka.pl

O „Międzynarodowym Maratonie Pisania Listów” piszemy też:
www.e-biznes.pl/inf/2006/19183.php

oraz w dziale case study:
www.e-biznes.pl/inf/2007/19561.php
www.e-biznes.pl/inf/2007/19637.php

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry